Габрово

Габрово

Коментари

Коментирай

Подреди: Първите отгоре Последните отгоре

#115260

Opasen zavoi - 30.04.2016 г. 23:10:30

http://news.bnt.bg/bg/a/kola-se-vryaza-v-kshcha-v-gabrovo

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115259

villager - 30.04.2016 г. 21:06:24

До идването на ГЕРБ на власт България бе на ръба на пропастта.

След това тя направи решителна крачка напред!!!

Статия: България е компенсирала катастрофата с усвояването на европари от 2013-2014 г., смята Новаков

#115257

Nikolai - 30.04.2016 г. 19:06:28

не нужно да обиждаш румене ти погледни себеси помияр

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115256

Баи аз - 30.04.2016 г. 18:20:00

До кога ще усвояваме пари,.Няма ли да почнем да печелим у нас.

Статия: България е компенсирала катастрофата с усвояването на европари от 2013-2014 г., смята Новаков

#115255

доко - 30.04.2016 г. 17:10:44

в другата медия от Габрово има и снимки. Какво става ако на стената имаше газ? Май половината град щеше вече да е на Голо Бърдо?

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115254

еуро - 30.04.2016 г. 15:52:59

КАК РАЗБИХА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В БЪЛГАРИЯ - ПЪРВА ЧАСТ

В редакцията на Intrigi.bg постъпи потресаващ сигнал за налагане на монопол в обществени поръчки.

В сигнала се описват схемите по които много близък кръг около бившия премиер на България – Бойко Борисов налага монопол в обществените поръчки за доставка на автобуси и тролейбуси, финансирани по Европейските програми, след директни договорки с Борисов от страна на фирмите ЧЕЗ и Шкода, а ЧЕЗ и Шкода са свързани лица. Представител на Бойко Борисов в ЧЕЗ е Димитър Стефанов – Каратиста. Бившия посланик на Чехия в България сега е шеф на ЧЕЗ. Съвместно действат чрез фирма „ЧЕШ трейд”, а Шкода прави тролейбусите си върху автобусно шаси на полския производител Соларис.

Ето как се налага монопол върху европейските пари от Брюксел:

1 .София 2011 г - Доставка на 30 тролейбуса, финансирани от ЕФВР - победител Шкода-Соларис. На процедурата взе участие само Шкода-Соларис.

2. Бургас 2012 г - Доставка на 67 автобуса, финансирани от ОП„Регионално развитие” - победител Соларис.Поръчката беше с 2 позиции, участниците бяха 9.

По наше сведение - има значителна разлика между оферираните технически параметри и доставените автобуси



3. Варна 2013 г - Доставка на 70 автобуса, финансирани от ОП “Регионално развитие”- обявен е победител Соларис, но в момента Ивеко, ЛАЗ и СОР обжалват процедурата.Поръчката беше с 3 позиции, участниците бяха 10.

Основни грешки в документацията на СОЛАРИС за ВАРНА:

• Протоколите за SORT и разход на гориво не са им с реални показатели - защо полски производител ще си прави сертификат за ЕС типово одобрение в Чехия, а в Испания протоколите по SORT;

• Дават максимални срокове за гаранциите, но в следващия момент прилагат Декларация за гаранционни условия, от която се вижда,че гаранционните им услуги отпадат почти за всичко - например неправилна експлоатация, лош асфалт,лошо гориво, ако се използват материали и части за автобусите - незакупени от СОЛАРИС!!!

• Пропуски в попълването на техническите спецификации

4. София 2013 г —Доставка на 50 съчленени тролейбуси, финансирани от ОГТ„Околна среда”- процедурата е в процес, ноцялата документация е направена за да отговори на интересите на Шкода-Соларис. Факт е, че не участват други европейски производители, а само украинската ЛАЗ и руската Транс-Алфа.

5. Бургас 2013 г- Доставка на 100 тролейбуса за 4 града, финансирани от ОГГ„Околна среда”- процедурата е в процес, но цялата документация е направена за да отговори на интересите на Шкода-Соларис.Участниците са 6 фирми.

Същата схема като останалите поръчки:

Заложените технически изисквания във файл „Първоначална оферта”са ограничаващи и дискриминиращи, защото:

• европейският производител на мотор-генераторна група е само един; Всички производители на тролейбуси купуват само от един германски производител - изискването е пример за лобизъм;

• само един европейски производител има 100 продадени тролейбуса с мотор-генераторна група за изминалите три години;

• Като се има предвид, че финансирането на тази обществена поръчка е по Оперативна програма „Околна среда”, ЗАЩО вариантите за автономно предвижване на тролейбусите, обект на тази поръчка са сведени в „Първоначалната оферта”единствено до техническо решение с използването на двигател с вътрешно горене, генериращ въглеродни окиси и други вредни емисии, според стандарта Евро 5

• Защо България не спазва с тази поръчка стратегия "ЕВРОПА 2020", а именно модернизация и изграждане на невъглеродентранспорт в градовете, придвижване чрез електроенергия, намаляване на С02 емисиите от автомобилите?

• Заложените критерии в процедурата ограничаватвъзможността за участие на голям кръг европейски производители с дългогодишна история и международен опит.

• Друг проблем е изискването за оторизиран сервиз на участника със сертификат за ISO 9001.Практиката в Европа показва, че след доставка на тролейбуси в определен град, се оторизира транспортното дружество на града и се обучава персонала.

Трябва да се отбележи, че сертификат ISO 9001 има само „Бургасбус”, но не и останалите 3 транспортни дружества - Плевен, Стара Загора и Варна.



Осигуряване на лобизъм

В края на 2012 г „Бургасбус” е обявил с публична покана за избор на консултантска фирма за „Изготвяне на документация, включително и технически спецификации за откриване и провеждане на процедурата за възлагане на обществената поръчка по проекта. Осигуряване на правна помощ по време на провеждане на процедурата до момента на сключване на договора с избрания изпълнител. Подготовка на споразумения между заинтересованите страни от финансова и правна страна за уреждане на взаимоотношенията между страните по проекта - четирите общини и четирите дружества, оператори на тролейбусите в цитираните градове. Подготовка на пред-проектно проучване и на финансов анализ с анализ на чувствителността и оценка на риска”. Стойност на поръчката 66 000 лв.

Учудващо защо е избрана фирма ЕС АЙ Консулт - София, която не е изготвила или участвала в нито един транспортен проект, видно от направена справка в ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И НАБЛЮДЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ НА ЕС В БЪЛГАРИЯ. В нея е посочен списък на проекти, в които организацията участва като изпълнител, а именно:

1. "Звън на пеещи камбани нашепва легенда стара за Христовия кръст" - Развитие на туристически атракции в Община Етрополе, като предпоставка за развитие на регионални туристически продукти.

2. Корекция на река Пикла в с. Калояново, община Калояново.

3. "Корекция и подпорни стени на р. Марица от км 2+884 до км 3+434 - ляв бряг

-L=550 м".

4. Консервация, реставрация, експониране и социализация на "Антично селище и късноантична крепост" на нос Св. Атанас и превръщането им във водеща туристическа атракция на територията на община Бяла, Варненска област.

До момента посочените консултанти манипулират останалите членове на комисията и целят Шкода-Соларис да бъде единствения победител в търга с цел да обяви максимални цени на тролейбусите си.



6. София 2013 г- Доставка на 126 газови съчленнени автобуси, финансирани от ОП „Околна среда” - процедурата е в процес на обжалване, но цялата документация е направена за да отговори единствено на интересите на Соларис





За отминалия търг за 30 тролейбуса на София

С МИНИМУМ 3 млн. евро е надута цената на новите тролеи ’’Шкода”, които Столична община купи наскоро. Това установи проверка на "168 часа". За всяка една от внесените 30 машини са платени по 451 хил. евро. Същият модел тролеи са купени и в румънския град Тимишоара. Там те са стрували почти 100 000 евро по-малко, отколкото в София. Цената от 350 000 евро е обявена в сайта на румънското кметство. Освен по-евтини, тролеите в Тимишоара са оборудвани с повече екстри за разлика от българските.



Румънските машини имат тайни видеокамери за заснемане на пътници вандали. Те работят дори при слаба осветеност в превозното средство. В тролеите е монтирана и система за контрол на трафика. Техника, която в българските тролеи липсва. Едни от малкото прилики са климатикът и спомагателният дизелов двигател, който се използва, в случай че стане авария с електрозахранването. Освен разликата в цената има и съмнения около провеждането на конкурса за доставка на тролеите в София. За разлика от Тимишоара, където оферти подават няколко фирми и печели тази с най-ниска цена, у нас кандидатът е само един - "Шкода". Липсата на конкуренция е заради заложените изисквания за участие в конкурса. Според правилата на Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), която отпуска кредита за покупката, в конкурса могат да участват единствено производители от ЕС. Това

автоматично изхвърля

от надпреварата руските производители, чиито машини струват по около 100 хил. евро. Незнайно защо ЕБВР поставя и друго дискриминиращо условие. В конкурса могат да участват само фирми, които са произвели над 30 броя тролея от модела, с които кандидатстват. По този начин от конкурса отпадат останалите три европейски фирми, закупили книжа. На финала оферта е подадена единствено от "Шкода" и тя естествено печели, без да може да се направи сравнение дали някой изобщо предлага по-евтини машини. Като бонус към тролеите чешкият производител обещава да обучи персонала да ги кара и да достави резервни части и безплатно обслужване за определен период от време. Гаранционно обслужване за две години или пробег на не по-малко от 150 000 км имат и румънските тролеи, които струват със 100 хил. евро по-малко. В съобщението на Тимишоара не е посочено дали "Шкода" е трябвало да обучава румънските ватмани как да карат тролеите, които и без това от години го могат.

В Стара Загора двойно по-евтини

ПОВЕЧЕ от два пъти по-евтино плаща общината в Стара Загора за нови тролеи. За шест белоруски машини, оборудвани с всички екстри, е даден по-малко от един милион евро.

Тролеите са с нисък под като софийските, но имат с около 30 процента по-нисък разход на енергия. Те разполагат и с платформи за инвалидни и детски колички.



СОФИЯ - ДОСТАВКА НА НОВИ 50 БРОЯ СЪЧЛЕНЕНИ ТРОЛЕЙБУСА 2012-1013 г

София ще остане без нови тролейбуси през 2013 година, заради провален търг. Поръчката беше прекратена и ще се обяви нова процедура, защото единственият кандидат, допуснат до отварянето на ценовите оферти - “Шкода Електрик”, даде цена по-висока от прогнозната, казва зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Прогнозната цена за купуването на 50 нови тролеи беше 27.5 млн. лв.

Другият участник в търга "Транс-Алфа Електро" не беше допуснат до отваряне на ценова оферта. Причината е, че руската фирма не е представила документи за европейско типово управление на превозните средства, обясни Любомир Христов.

Съгласно предварителния план при успешна процедура доставката на тролейбуси трябваше да започне през 2013 г. и да приключи през 2014 г.

Новите тролейбуси са част от проекта за интегриран градски транспорт на София за 122 млн. лв. Той се финансира по оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР). До момента по него са усвоени нула лева, показва системата за управление на еврофондовете ИСУН.

Заради провалените и забавени тръжни процедури, с които беше нарушен план графикът, проектът е сред рисковите по ОПРР, каза Деница Николова, ръководител на управляващия орган на програмата

Прекратихме процедурата по указание на управляващия орган, защото при оставането на само един участник не се получава конкуренция, обясни заместник-кметът.

За да не бъдат загубени парите, всички тези дейности трябва да приключат до август 2014 г.

В момента тече нова процедура с двама участника само и със същите изисквания от предишната поръчка. Тъй като изискванията са доста ограничаващи, факт е липсата на останали европейски производители, защото съотношението цена / технически изисквания е угодно само за Шкода.

За кръга около Шкода също е доказателство ОПРЕДЕЛЕНИЕ №168 София, 08.01.2013 на Върховният административен съд на Република България, което ще публикуваме в следващ матери

Статия: България е компенсирала катастрофата с усвояването на европари от 2013-2014 г., смята Новаков

#115253

villager - 30.04.2016 г. 15:17:13

На Арсений Яйценюк вече му пуснаха 7 куршума между ушичките, сега следва Гай Тиквоний!!!

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

#115252

villager eurogay - 30.04.2016 г. 15:13:57

Мъжът е тъмнокафяв избирател на ГЕРП , затова соросоидната медия Дарик фалшифицира фактите да не им спрат грантовете.

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115251

ЛГ - 30.04.2016 г. 14:46:23

Ти му викаш и обясняваш на Ганьо, че в населено място да не превишава 50-60 км......но той си е Тодоран-тъпия... Жалко за ...

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115250

лот - 30.04.2016 г. 14:02:55

е, голяма радост, че нашите пари отиват във вашите джобове.. на това трябва да се радваме може би ?

Статия: България е компенсирала катастрофата с усвояването на европари от 2013-2014 г., смята Новаков

#115249

Румен ама не Гечев - 30.04.2016 г. 13:38:39

Един боклук по малко,при положение,че трябва да кара с 50!

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115248

Кристинче - 30.04.2016 г. 12:58:08

случаите не са ли два различни?

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115247

Кристина - 30.04.2016 г. 12:44:57

Не мога да разбера, защо се премълчава факта, че този инцидент е стана след гонка с полицията.

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115245

111 - 30.04.2016 г. 11:23:26

пак ли на този завой ... мине не мине месец и по една катастрофа. Не го научиха този завой при това габровец!

Статия: Причините за катастрофата, при която загина 42-годишен мъж, все още се изясняват

#115244

германец - 30.04.2016 г. 11:17:23

В Германия получават по 2000 евро заплата и нямат деца или най много едно, а бедните цигани имат по 7,8 най малко. Това е манталитет бе хора няма ли да поумнеете. Аман от мрънкащи и вечно недоволни. Няма край тази българщинатъпоумна!!!

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

#115243

най-после - 30.04.2016 г. 10:58:14

Е, благодаря за този важен материал и особено за прекрасната снимка! Помислих си (с ужас), че ще пропуснете по празниците да ни осведомите за този велик български патриот! То пък и красив...
Хвала!

Статия: България е компенсирала катастрофата с усвояването на европари от 2013-2014 г., смята Новаков

#115242

Свами де Смутри - 30.04.2016 г. 10:41:56


Стига бе, Църов, моля те!
Спри да тероризираш габровци!

#стигастозиязовец

Статия: България е компенсирала катастрофата с усвояването на европари от 2013-2014 г., смята Новаков

#115241

Как да раждаме и гледаме - 30.04.2016 г. 10:20:47

габровчета. Мъж инженер - работи като настройчик и оператор ММЦПУ около 500лв заплата жена инженер - работи като шивачка - около 450 лв. Усреднени разходи на месец - 200 лв лв ток вкл отоплевието през зимата, 35 лв вода, транспорт около 200 лв - храна около 200лв. Всеки да си направи сметката

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

#115240

до варна - 30.04.2016 г. 09:29:09

Не вярвах че има толкова глупост по този свят, между другото горивата в Габрово бяха много ниски и преди фармацевтичния служител на сатаната Марешки. Явно снобарията във Варна трябва да бъде разглеждана от гледна точка на патологията.

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

#115239

далавера - 30.04.2016 г. 08:09:39

КАК РАЗБИХА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В БЪЛГАРИЯ - ПЪРВА ЧАСТ

В редакцията на Intrigi.bg постъпи потресаващ сигнал за налагане на монопол в обществени поръчки.

В сигнала се описват схемите по които много близък кръг около бившия премиер на България – Бойко Борисов налага монопол в обществените поръчки за доставка на автобуси и тролейбуси, финансирани по Европейските програми, след директни договорки с Борисов от страна на фирмите ЧЕЗ и Шкода, а ЧЕЗ и Шкода са свързани лица. Представител на Бойко Борисов в ЧЕЗ е Димитър Стефанов – Каратиста. Бившия посланик на Чехия в България сега е шеф на ЧЕЗ. Съвместно действат чрез фирма „ЧЕШ трейд”, а Шкода прави тролейбусите си върху автобусно шаси на полския производител Соларис.

Ето как се налага монопол върху европейските пари от Брюксел:

1 .София 2011 г - Доставка на 30 тролейбуса, финансирани от ЕФВР - победител Шкода-Соларис. На процедурата взе участие само Шкода-Соларис.

2. Бургас 2012 г - Доставка на 67 автобуса, финансирани от ОП„Регионално развитие” - победител Соларис.Поръчката беше с 2 позиции, участниците бяха 9.

По наше сведение - има значителна разлика между оферираните технически параметри и доставените автобуси



3. Варна 2013 г - Доставка на 70 автобуса, финансирани от ОП “Регионално развитие”- обявен е победител Соларис, но в момента Ивеко, ЛАЗ и СОР обжалват процедурата.Поръчката беше с 3 позиции, участниците бяха 10.

Основни грешки в документацията на СОЛАРИС за ВАРНА:

• Протоколите за SORT и разход на гориво не са им с реални показатели - защо полски производител ще си прави сертификат за ЕС типово одобрение в Чехия, а в Испания протоколите по SORT;

• Дават максимални срокове за гаранциите, но в следващия момент прилагат Декларация за гаранционни условия, от която се вижда,че гаранционните им услуги отпадат почти за всичко - например неправилна експлоатация, лош асфалт,лошо гориво, ако се използват материали и части за автобусите - незакупени от СОЛАРИС!!!

• Пропуски в попълването на техническите спецификации

4. София 2013 г —Доставка на 50 съчленени тролейбуси, финансирани от ОГТ„Околна среда”- процедурата е в процес, ноцялата документация е направена за да отговори на интересите на Шкода-Соларис. Факт е, че не участват други европейски производители, а само украинската ЛАЗ и руската Транс-Алфа.

5. Бургас 2013 г- Доставка на 100 тролейбуса за 4 града, финансирани от ОГГ„Околна среда”- процедурата е в процес, но цялата документация е направена за да отговори на интересите на Шкода-Соларис.Участниците са 6 фирми.

Същата схема като останалите поръчки:

Заложените технически изисквания във файл „Първоначална оферта”са ограничаващи и дискриминиращи, защото:

• европейският производител на мотор-генераторна група е само един; Всички производители на тролейбуси купуват само от един германски производител - изискването е пример за лобизъм;

• само един европейски производител има 100 продадени тролейбуса с мотор-генераторна група за изминалите три години;

• Като се има предвид, че финансирането на тази обществена поръчка е по Оперативна програма „Околна среда”, ЗАЩО вариантите за автономно предвижване на тролейбусите, обект на тази поръчка са сведени в „Първоначалната оферта”единствено до техническо решение с използването на двигател с вътрешно горене, генериращ въглеродни окиси и други вредни емисии, според стандарта Евро 5

• Защо България не спазва с тази поръчка стратегия "ЕВРОПА 2020", а именно модернизация и изграждане на невъглеродентранспорт в градовете, придвижване чрез електроенергия, намаляване на С02 емисиите от автомобилите?

• Заложените критерии в процедурата ограничаватвъзможността за участие на голям кръг европейски производители с дългогодишна история и международен опит.

• Друг проблем е изискването за оторизиран сервиз на участника със сертификат за ISO 9001.Практиката в Европа показва, че след доставка на тролейбуси в определен град, се оторизира транспортното дружество на града и се обучава персонала.

Трябва да се отбележи, че сертификат ISO 9001 има само „Бургасбус”, но не и останалите 3 транспортни дружества - Плевен, Стара Загора и Варна.



Осигуряване на лобизъм

В края на 2012 г „Бургасбус” е обявил с публична покана за избор на консултантска фирма за „Изготвяне на документация, включително и технически спецификации за откриване и провеждане на процедурата за възлагане на обществената поръчка по проекта. Осигуряване на правна помощ по време на провеждане на процедурата до момента на сключване на договора с избрания изпълнител. Подготовка на споразумения между заинтересованите страни от финансова и правна страна за уреждане на взаимоотношенията между страните по проекта - четирите общини и четирите дружества, оператори на тролейбусите в цитираните градове. Подготовка на пред-проектно проучване и на финансов анализ с анализ на чувствителността и оценка на риска”. Стойност на поръчката 66 000 лв.

Учудващо защо е избрана фирма ЕС АЙ Консулт - София, която не е изготвила или участвала в нито един транспортен проект, видно от направена справка в ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И НАБЛЮДЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ НА ЕС В БЪЛГАРИЯ. В нея е посочен списък на проекти, в които организацията участва като изпълнител, а именно:

1. "Звън на пеещи камбани нашепва легенда стара за Христовия кръст" - Развитие на туристически атракции в Община Етрополе, като предпоставка за развитие на регионални туристически продукти.

2. Корекция на река Пикла в с. Калояново, община Калояново.

3. "Корекция и подпорни стени на р. Марица от км 2+884 до км 3+434 - ляв бряг

-L=550 м".

4. Консервация, реставрация, експониране и социализация на "Антично селище и късноантична крепост" на нос Св. Атанас и превръщането им във водеща туристическа атракция на територията на община Бяла, Варненска област.

До момента посочените консултанти манипулират останалите членове на комисията и целят Шкода-Соларис да бъде единствения победител в търга с цел да обяви максимални цени на тролейбусите си.



6. София 2013 г- Доставка на 126 газови съчленнени автобуси, финансирани от ОП „Околна среда” - процедурата е в процес на обжалване, но цялата документация е направена за да отговори единствено на интересите на Соларис





За отминалия търг за 30 тролейбуса на София

С МИНИМУМ 3 млн. евро е надута цената на новите тролеи ’’Шкода”, които Столична община купи наскоро. Това установи проверка на "168 часа". За всяка една от внесените 30 машини са платени по 451 хил. евро. Същият модел тролеи са купени и в румънския град Тимишоара. Там те са стрували почти 100 000 евро по-малко, отколкото в София. Цената от 350 000 евро е обявена в сайта на румънското кметство. Освен по-евтини, тролеите в Тимишоара са оборудвани с повече екстри за разлика от българските.



Румънските машини имат тайни видеокамери за заснемане на пътници вандали. Те работят дори при слаба осветеност в превозното средство. В тролеите е монтирана и система за контрол на трафика. Техника, която в българските тролеи липсва. Едни от малкото прилики са климатикът и спомагателният дизелов двигател, който се използва, в случай че стане авария с електрозахранването. Освен разликата в цената има и съмнения около провеждането на конкурса за доставка на тролеите в София. За разлика от Тимишоара, където оферти подават няколко фирми и печели тази с най-ниска цена, у нас кандидатът е само един - "Шкода". Липсата на конкуренция е заради заложените изисквания за участие в конкурса. Според правилата на Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), която отпуска кредита за покупката, в конкурса могат да участват единствено производители от ЕС. Това

автоматично изхвърля

от надпреварата руските производители, чиито машини струват по около 100 хил. евро. Незнайно защо ЕБВР поставя и друго дискриминиращо условие. В конкурса могат да участват само фирми, които са произвели над 30 броя тролея от модела, с които кандидатстват. По този начин от конкурса отпадат останалите три европейски фирми, закупили книжа. На финала оферта е подадена единствено от "Шкода" и тя естествено печели, без да може да се направи сравнение дали някой изобщо предлага по-евтини машини. Като бонус към тролеите чешкият производител обещава да обучи персонала да ги кара и да достави резервни части и безплатно обслужване за определен период от време. Гаранционно обслужване за две години или пробег на не по-малко от 150 000 км имат и румънските тролеи, които струват със 100 хил. евро по-малко. В съобщението на Тимишоара не е посочено дали "Шкода" е трябвало да обучава румънските ватмани как да карат тролеите, които и без това от години го могат.

В Стара Загора двойно по-евтини

ПОВЕЧЕ от два пъти по-евтино плаща общината в Стара Загора за нови тролеи. За шест белоруски машини, оборудвани с всички екстри, е даден по-малко от един милион евро.

Тролеите са с нисък под като софийските, но имат с около 30 процента по-нисък разход на енергия. Те разполагат и с платформи за инвалидни и детски колички.



СОФИЯ - ДОСТАВКА НА НОВИ 50 БРОЯ СЪЧЛЕНЕНИ ТРОЛЕЙБУСА 2012-1013 г

София ще остане без нови тролейбуси през 2013 година, заради провален търг. Поръчката беше прекратена и ще се обяви нова процедура, защото единственият кандидат, допуснат до отварянето на ценовите оферти - “Шкода Електрик”, даде цена по-висока от прогнозната, казва зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Прогнозната цена за купуването на 50 нови тролеи беше 27.5 млн. лв.

Другият участник в търга "Транс-Алфа Електро" не беше допуснат до отваряне на ценова оферта. Причината е, че руската фирма не е представила документи за европейско типово управление на превозните средства, обясни Любомир Христов.

Съгласно предварителния план при успешна процедура доставката на тролейбуси трябваше да започне през 2013 г. и да приключи през 2014 г.

Новите тролейбуси са част от проекта за интегриран градски транспорт на София за 122 млн. лв. Той се финансира по оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР). До момента по него са усвоени нула лева, показва системата за управление на еврофондовете ИСУН.

Заради провалените и забавени тръжни процедури, с които беше нарушен план графикът, проектът е сред рисковите по ОПРР, каза Деница Николова, ръководител на управляващия орган на програмата

Прекратихме процедурата по указание на управляващия орган, защото при оставането на само един участник не се получава конкуренция, обясни заместник-кметът.

За да не бъдат загубени парите, всички тези дейности трябва да приключат до август 2014 г.

В момента тече нова процедура с двама участника само и със същите изисквания от предишната поръчка. Тъй като изискванията са доста ограничаващи, факт е липсата на останали европейски производители, защото съотношението цена / технически изисквания е угодно само за Шкода.

За кръга около Шкода също е доказателство ОПРЕДЕЛЕНИЕ №168 София, 08.01.2013 на Върховният административен съд на Република България, което ще публикуваме в следващ материал

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

#115238

дончо - 30.04.2016 г. 08:07:55

Така е за марешки ,всички трябва да го подкрепим.Таксетата тоест маршрутките и копърките го плюят по нареждане на ГЕРБ и Цецо Михов.разбърка им той пъзела.

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

#115237

доктора555 - 30.04.2016 г. 01:05:52

120 националности, но съществува диктатура и тоталитаризъм. Защо президента трябжа да знае казахски? за да се върнели към корените си ?
А каква е религията на казахите ? Ислям уважаеми, нали затова се врете там
/ разбирай ДПС /. Колкото и да се стараете лицемери, не забравяйте, че се освен омаскарени, корумпирани и нагеци,"толерантни" и пр., сте и исторически обременени. Нали сте наследници на тези, които са колонизирали и владяли страната ни 500 години, извършвали са геноцид и
какви ли не зверства. Сега скрити зад маската на "заедност, толерантнот, човешки права и свободи, либерална политика и пр. се мъчите да изчистите кръвта и мърсотията от ръцете и лицата си, но няма да се получи, колкото и примери да ни привеждате. Няма да се получи, защото в основата стои вашата агресивна и непризнаваща другите религии - Исляма. Той е водещият фактор за амбицията и стремежа за възстановяване на владяните територии / поробени /, както и създаването на Халифат - световен. Всеки да си извади заключение.

Статия: Четин Казак: "Моделът в Казахстан е еталон за етническа и религиозна толерантност"

#115236

Varna - 29.04.2016 г. 23:49:39

Гледам габровци масово си купуват гориво от всякакви бензиностанции, без да съобразяват, че трябва да поддържат Марешки, за да ги има тези цени. Ние във Варна се редим на опашки пред неговата бензиностанция, за да го съхраним, въпреки че другаде горивата са дори с няколко стотинки по-ниски. Махне ли се той, цените пак ще хвръкнат. Така е в малките градове - селски манталитет, няма гражданска позиция.

Статия: Землищата на селата Мичковци, Лесичарка и Велковци ще бъдат обработени чрез въздушно пръскане

#115235

Varna - 29.04.2016 г. 23:48:02

Гледам габровци масово си купуват гориво от всякакви бензиностанции, без да съобразяват, че трябва да поддържат Марешки, за да ги има тези цени. Ние във Варна се редим на опашки пред неговата бензиностанция, за да го съхраним, въпреки че другаде горивата са дори с няколко стотинки по-ниски. Махне ли се той, цените пак ще хвръкнат. Така е в малките градове - селски манталитет, няма гражданска позиция.

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

#115234

123 - 29.04.2016 г. 23:47:34

Как няма да намалява, след като в Габрово не е привлечен нито един инвеститор, не се откриват работни места и заплатите са ниски.

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

#115233

Силвия Евтимова - 29.04.2016 г. 19:57:42

Браво Ади! Желаем ти много успехи за напред!

Статия: GRAND PRIX-JUNIOR и още много награди за пианистите от Музикален клуб „Весела"

#115232

5&co - 29.04.2016 г. 18:23:37

Радвайте се, че България стана циганско гето и мангалите ви убиват за развлечение.Това показва, че вече сме по- напреднали от шведите и германците, защото там все още има действаща полиция и хората са будни и протестират.
Радвайте се, че сте едни вегетиращи хорица, роби на западните чорбаджии.

Статия: Област Габрово е на едно от последните места по раждаемост в страната

За двайсетата годишнина от сватбата им Бърнстийн купил на жена си семеен парцел в мемориален парк. Когато наближила двайсет и първата им годишнина, госпожа Бърнстийн… Виж още