Враца с ритуална зала красавица
Враца с ритуална зала красавица / Община Враца и Дарик Враца
Словата на инж.П. Аврамова и инж. Н.Иванов
52593
Словата на инж.П. Аврамова и инж. Н.Иванов
Семейство Надка и Васил Вълови и Йорданка и Захари Петрови
  • Словата на инж.П. Аврамова и инж. Н.Иванов
  • Семейство Надка и Васил Вълови и Йорданка и Захари Петрови

 

След 30 годишно прекъсване обновената ритуална зала на Враца отново отвори врати. Лентата прерязаха председателят на общинския съвет инж. Петя Аврамова и кметът на Враца инж. Николай Иванов.

На тържествената церемония присъстваха също врачанският митрополит Калиник, епископ Киприян, зам.-областните управители Цветелина Теофилова и Валентин Литов, зам.-кметовете инж. Красимира Георгиева и Ангел Вълчев, Иван Иванчев и Иван Гусев - бивши директори на „Обредни дейности", служители, извършвали брачните ритуали през годините, общински съветници и граждани. Епископ Киприян отслужи водосвет за здравето на присъстващите на празника и на всички брачни двойки, които ще преминат през обновената ритуална зала.

Денят бе особено тържествен за 15 семейни двойки, които през тази година имат златна сватба. Те преподписаха своите брачни клетви - „за още 50 години", както се пошегува един от участниците в церемонията.

 

„На многая и благая лета" - пожела митрополит Калиник. Всички двойки получиха подаръци - копие на своя брачен договор, сключен преди 50 г. и новите си брачни клетви, а също оригинални бутилки с отлежало червено вино, като на етикета на всяка от тях е изписано името на семейството. Водещ на ритуала бе обредчикът Светла Стоянова. Поздравления към двойките поднесе и Радостина Савовска, директор на общинското предприятие „Обредни дейности". В края на церемонията двойките вдигнаха наздравица с шампанско.

Ритуалната зала е на няколко нива, стаята за булката, към която има и сервизно помещение, и електронния роял са на най-високото ниво. Основните цветове са лилаво и слонова кост. Дизайнът на ритуалната маса повтаря автентичния таван, запазен от построяването на сградата на Дома на културата. Оригинално стъклено пано е поставено зад масата, а начинът на окачване на отделните му елементи, създава усещане за лекота и ефирност.