ИКЕА планира магазин и във Варна
ИКЕА планира магазин и във Варна / Sofia Photo Agency, архив

10% дял в продажбата на обзавеждане на българския пазар си постави една от най-големите вериги в бранша ИКЕА, която ще отвори първият си магазин у нас на 20 септември в столицата. В дългосрочен план веригата предвижда да отвори още един магазин във Варна, но засега целта и е през първата година у нас да привлече повече от 1.5 млн. клиенти.

На въпрос на Дарик защо от компанията са избрали да влязат на българския пазар точно в момента, когато потреблението е много ниско, управителят за България Тео Муратидис отговори: „Ние вярваме, че времето, в което стъпваме на българския пазар, е правилно. Пазарът в България има много потенциал и възможности за развитие. Всъщност, като се имат предвид нуждите на потребителите, мисля, че това е перфектното време”.

Компанията разпространява безплатен каталог със стоките си, като за тази година у нас изданието ще се появи на 3 септември. Каталожната година година принципно е от август 2011 до август 2012, обясни Нина Серкеджиева, мениджър „Комуникации” в компанията. „Цените в каталога са валидни за една година. Това е едно четиво, което лесно подготвя читателите за тяхното посещение в магазина”, обясни тя.

Целта е всеки клиент да може да планира покупките си и да знае каква сума ще заплати за тях още преди да е посетил магазина.

Магазинът в София ще бъде 326-тият за компанията по целия свят. Няколко дни по-рано ще бъде отворен магазин и в Мелбърн.

Компанията е създадена през 1943 г. от Ингвар Кампард. Всеки магазин разполага с 7 500 продукта, като 3 500 от тях могат да бъдат разгледани и в българския вариант на каталога.
За миналата година общата печалба на компанията е 23.8 млрд. евро (без данъците), а общо 699 млн. души са посетили магазините на компанията по целия свят.