353 сигнала през 2017-та година са подали пловдивчани до обществения посредник, става ясно от отчета на изпълняващия длъжността в града под тепетата Борислав Стаматов.
53 от сигналите касаят състоянието на общинската инфраструктура. Един от тях е подлезът на „Чифте баня. Гражданите се оплакват от лоша хигиена, неосветеност, изпочупени и опасни витрини и наводняване на съоръжението, поради което преминаването през подлеза се избягва.
Други сигнали, които засягат големи групи хора са например: често наводняващия се подлез пред Международния панаир и несъгласие с направената в кв. Прослав пасарелка над ж.п. линията София – Пловдив, която граждани считат за нефункционална и дискриминираща.
По отношение на основните спорове за етажната собственост от институцията на обществения посредник препоръчват администрацията да се ангажира в по-голяма степен, тъй като повече от 50% от тези конфликти са за технически проблеми като течове, неремонтирани покриви, преградени и завзети общи части.
Най-болезнено остри са сигналите по отношение на социалната политика. Не са успяли опитите на администрацията на обществения посредник чрез Дирекция „Социално подпомагане” – Пловдив да бъде настанена в общинска институция възрастна жена, която е изведена от собствения си апартамент след заведено и спечелено дело от нейните съседи за три години, поради нейния категоричен избор да живее на улицата, но да е свободна, пред това да спазва наложените порядки в Център за временно настаняване или дом за възрастни хора.
Обект на четири сигнала е Дом за възрастни хора „Свети Василий Велики” в Пловдив, подадени от потребители на услугата. Оплакванията са свързани с лошо отношение на ръководството и персонала към живущите в дома, несъгласие с порядките и влошени взаимоотношения между самите живущи.
Постъпилите сигнали в направление здравеопазване през отчетната 2017 година са малко на брой – 4, и са подадени само в първото полугодие на годината. Те се отнасят за информация за лекарства с намаление по Здравна каса, липса на детски кухни в някои от селата на Родопската яка, оплакване за непроведена рехабилитация и физиотерапия в голяма УМБАЛ, оплакване от болки след смяна на тазобедрена става.
Тенденцията за намаляване на казусите в сферата на образованието през 2017 г. не се запазва. В направлението са постъпили 25 сигнала, което представлява трикратно увеличение спрямо 2016 година. С най-голям дял /7 броя/ са сигнали, свързани с училищата в Пловдив.
Най-често срещаното желание, за което институцията на Обществения посредник е търсена за съдействие, е прием на ученици в училища, както и преместване на такива от един клас в друг. В два от случаите 9 ученици са били обект на тормоз от неформални лидери на класа, за което са взети мерки от ръководителите, като децата са разпределени в различни класове. Останалите сигнали от това направление касаят общински детски градини в града.
В направление транспорт и безопасност на движението постъпилите жалби и сигнали през 2017 година са 28, като те бележат значителен ръст в сравнение с 2016 г., когато са били 16. Те касаят неясноти за гражданите при издаването и ползването на картите за градския транспорт в Пловдив е липса на заслони на автобусните спирки и занемарено пространство около тях, проблеми в „Синя зона“ и липса на места за паркиране, липса на достатъчно информация по табелите на автобусите, закъснения в графика, липса на паркоместа, лошо състояние на улици и тротоари, повредено улично осветление и неосветени участъци, неудовлетворение от дългото затваряне на ул. „Иван Вазов“, поради укрепването на компрометираните фасадни зидове на изгорелите тютюневи
складове.
По отношение на екологичните проблеми подадените сигнали са 9. Пример за такъв е изключително лошото състояние на междублоковото пространство, намиращо се в района на Сточна гара, затворено между бул. „Цар Борис III Обединител“ и ул. „Кръстю Пастухов“ 9, както и подписка с искане за облагородяване на градинското и градско пространство, източно от бившия магазин „Молдавия“ в район „Южен“.
„Много точно се знаят източниците (големият трафик на автомобилите, отопляването с печки през зимата, прашните улици през лятото) на фини прахови частици, но мерките които се вземат са крайно недостатъчни. Освен изграждане на нови паркове също така е необходимо и изграждане на нови шадравани и други водни площи“, пише още в отчета на обществения посредник.
В институцията са постъпили и сигнали за шум от заведения с удължено работно време, от жилищни блокове, от магазини, от шумни събития и заря в Античния театър.
Гражданите се жалват и срещу изпълнителни листове за големи задължение към „ЕВН Топлофикация“. Те твърдят, че изобщо не знаят, че срещу тях са заведени дела, които са загубили и които освен с дължимите суми са набъбнали с лихви, такси и хонорари към съдии изпълнители.
Оплакванията пък от компаниите, които предоставят телекомуникационни услуги, са свързани най-вече с действията, които се извършват в техните офиси при работата им с клиенти.
Трудностите, с които се сблъскват гражданите, търсейки услугите на администрацията, устойчиво присъстват в набора от проблеми, по които институцията на Обществения посредник е търсена за съдействие. Преобладаващи са казуси /10 бр./, свързани с начисляването и размера на данък сгради и такса смет на недвижимо имущество
В направление сметоизвозване и чистота на улиците не се наблюдава динамика в жалбите и сигналите. Най-често гражданите тук поставят въпроси с неподходящото по време (става въпрос за нощни часове и рано сутрин) вдигане на сметта и обработването на съдовете за смет. Въпросите, които още се поставят са за: замърсени улици и междублокови пространства, обществени тоалетни, които не могат да се ползват от лица в неравностойно положение.
По сигнал на граждани, придружен с подписка, е посетен смесения (населяван от роми и българи) кв. „Тодор Каблешков“ в район „Северен“, а на място се оказа, че изнесеното в сигнала отговаря на истината и че визираните в сигнала улици са силно замърсени, включително с животински вътрешности и екскременти.
Институцията на Обществения посредник е търсена 8 пъти за консултации относно полезни действия, насочени срещу некоректни работодатели.
Също така институцията е потърсена за съдействие относно разпространяване на кампания за събиране на 10 000 евро за лечението на 17-годишен ученик и осигуряване на време за изказване по същия въпрос на заседание на Общински съвет – Пловдив.
Част от заключенията, които правят от институцията на обществения посредник са служебно отписване на партидите след продажба на МПС или недвижим имот в Дирекция „Местни данъци и такси” и отмяна на ангажимента продавачът да подава допълнително уведомление, залагане в бъдещия бюджет на проект за изграждането на общински социален и старчески дом, изграждането на многоетажни паркинги в гъстонаселените жилищни и бизнес-райони и квартали, концепция за въвеждане на екологичен електротранспорт, адекватни и ефективни мерки за ограничаване на степента на замърсеност с фини прахови частици и промяна на начина на изчисление на такса смет за недвижими имоти.
53 от сигналите касаят състоянието на общинската инфраструктура. Един от тях е подлезът на „Чифте баня. Гражданите се оплакват от лоша хигиена, неосветеност, изпочупени и опасни витрини и наводняване на съоръжението, поради което преминаването през подлеза се избягва.
Други сигнали, които засягат големи групи хора са например: често наводняващия се подлез пред Международния панаир и несъгласие с направената в кв. Прослав пасарелка над ж.п. линията София – Пловдив, която граждани считат за нефункционална и дискриминираща.
По отношение на основните спорове за етажната собственост от институцията на обществения посредник препоръчват администрацията да се ангажира в по-голяма степен, тъй като повече от 50% от тези конфликти са за технически проблеми като течове, неремонтирани покриви, преградени и завзети общи части.
Най-болезнено остри са сигналите по отношение на социалната политика. Не са успяли опитите на администрацията на обществения посредник чрез Дирекция „Социално подпомагане” – Пловдив да бъде настанена в общинска институция възрастна жена, която е изведена от собствения си апартамент след заведено и спечелено дело от нейните съседи за три години, поради нейния категоричен избор да живее на улицата, но да е свободна, пред това да спазва наложените порядки в Център за временно настаняване или дом за възрастни хора.
Обект на четири сигнала е Дом за възрастни хора „Свети Василий Велики” в Пловдив, подадени от потребители на услугата. Оплакванията са свързани с лошо отношение на ръководството и персонала към живущите в дома, несъгласие с порядките и влошени взаимоотношения между самите живущи.
Постъпилите сигнали в направление здравеопазване през отчетната 2017 година са малко на брой – 4, и са подадени само в първото полугодие на годината. Те се отнасят за информация за лекарства с намаление по Здравна каса, липса на детски кухни в някои от селата на Родопската яка, оплакване за непроведена рехабилитация и физиотерапия в голяма УМБАЛ, оплакване от болки след смяна на тазобедрена става.
Тенденцията за намаляване на казусите в сферата на образованието през 2017 г. не се запазва. В направлението са постъпили 25 сигнала, което представлява трикратно увеличение спрямо 2016 година. С най-голям дял /7 броя/ са сигнали, свързани с училищата в Пловдив.
Най-често срещаното желание, за което институцията на Обществения посредник е търсена за съдействие, е прием на ученици в училища, както и преместване на такива от един клас в друг. В два от случаите 9 ученици са били обект на тормоз от неформални лидери на класа, за което са взети мерки от ръководителите, като децата са разпределени в различни класове. Останалите сигнали от това направление касаят общински детски градини в града.
В направление транспорт и безопасност на движението постъпилите жалби и сигнали през 2017 година са 28, като те бележат значителен ръст в сравнение с 2016 г., когато са били 16. Те касаят неясноти за гражданите при издаването и ползването на картите за градския транспорт в Пловдив е липса на заслони на автобусните спирки и занемарено пространство около тях, проблеми в „Синя зона“ и липса на места за паркиране, липса на достатъчно информация по табелите на автобусите, закъснения в графика, липса на паркоместа, лошо състояние на улици и тротоари, повредено улично осветление и неосветени участъци, неудовлетворение от дългото затваряне на ул. „Иван Вазов“, поради укрепването на компрометираните фасадни зидове на изгорелите тютюневи
складове.
По отношение на екологичните проблеми подадените сигнали са 9. Пример за такъв е изключително лошото състояние на междублоковото пространство, намиращо се в района на Сточна гара, затворено между бул. „Цар Борис III Обединител“ и ул. „Кръстю Пастухов“ 9, както и подписка с искане за облагородяване на градинското и градско пространство, източно от бившия магазин „Молдавия“ в район „Южен“.
„Много точно се знаят източниците (големият трафик на автомобилите, отопляването с печки през зимата, прашните улици през лятото) на фини прахови частици, но мерките които се вземат са крайно недостатъчни. Освен изграждане на нови паркове също така е необходимо и изграждане на нови шадравани и други водни площи“, пише още в отчета на обществения посредник.
В институцията са постъпили и сигнали за шум от заведения с удължено работно време, от жилищни блокове, от магазини, от шумни събития и заря в Античния театър.
Гражданите се жалват и срещу изпълнителни листове за големи задължение към „ЕВН Топлофикация“. Те твърдят, че изобщо не знаят, че срещу тях са заведени дела, които са загубили и които освен с дължимите суми са набъбнали с лихви, такси и хонорари към съдии изпълнители.
Оплакванията пък от компаниите, които предоставят телекомуникационни услуги, са свързани най-вече с действията, които се извършват в техните офиси при работата им с клиенти.
Трудностите, с които се сблъскват гражданите, търсейки услугите на администрацията, устойчиво присъстват в набора от проблеми, по които институцията на Обществения посредник е търсена за съдействие. Преобладаващи са казуси /10 бр./, свързани с начисляването и размера на данък сгради и такса смет на недвижимо имущество
В направление сметоизвозване и чистота на улиците не се наблюдава динамика в жалбите и сигналите. Най-често гражданите тук поставят въпроси с неподходящото по време (става въпрос за нощни часове и рано сутрин) вдигане на сметта и обработването на съдовете за смет. Въпросите, които още се поставят са за: замърсени улици и междублокови пространства, обществени тоалетни, които не могат да се ползват от лица в неравностойно положение.
По сигнал на граждани, придружен с подписка, е посетен смесения (населяван от роми и българи) кв. „Тодор Каблешков“ в район „Северен“, а на място се оказа, че изнесеното в сигнала отговаря на истината и че визираните в сигнала улици са силно замърсени, включително с животински вътрешности и екскременти.
Институцията на Обществения посредник е търсена 8 пъти за консултации относно полезни действия, насочени срещу некоректни работодатели.
Също така институцията е потърсена за съдействие относно разпространяване на кампания за събиране на 10 000 евро за лечението на 17-годишен ученик и осигуряване на време за изказване по същия въпрос на заседание на Общински съвет – Пловдив.
Част от заключенията, които правят от институцията на обществения посредник са служебно отписване на партидите след продажба на МПС или недвижим имот в Дирекция „Местни данъци и такси” и отмяна на ангажимента продавачът да подава допълнително уведомление, залагане в бъдещия бюджет на проект за изграждането на общински социален и старчески дом, изграждането на многоетажни паркинги в гъстонаселените жилищни и бизнес-райони и квартали, концепция за въвеждане на екологичен електротранспорт, адекватни и ефективни мерки за ограничаване на степента на замърсеност с фини прахови частици и промяна на начина на изчисление на такса смет за недвижими имоти.