Представители на големите компании прогнозираха, че има начин шофьорите, които няма да пътуват в чужбина, да плащат по-евтина „Гражданска отговорност”.
Решението за удължаване на пет години на гратисния период за движение на нерегистрирани наши автомобили в Европа е внесъл Табов на извънредното заседание на Съвета за автомобилно застраховане в Европейския съюз, състояло се преди два дни в холандския град Ротердам.
На практика това представлява предпазна клауза, защото България ще носи риска за евентуални щети, причинени от тези над 50 хиляди коли със стари номера.
Съветът е гласувал препоръка да края на година българският гаранционен фонд да повиши финансовия си капацитет на 10 милиона евро при налични в момента около 7 милиона евро.
Възможно е Великобритания и Италия да не подпишат до 23 ноември многостранния гаранционен договор, който ще дава право на свободно движение на българските шофьори в Европейския съюз от 1 януари, призна Табов.
Той съобщи още, че ще настоява пред министър Меглена Кунева тя да лобира пред Великобритания и Италия те да ратифицират многостранния гаранционен договор. Ако това не стане, то ще бъдем прецедент и ще се иска правното становище на Международната асоциация на застрахователите, каза Табов.
Има начин и вероятност българите, които няма да пътуват с автомобил в чужбина, да плащат по-евтина „Гражданска отговорност” и след влизането ни в Европейския съюз, каза изпълнителният директор на „Евроинс” Виолета Даракова пред Дарик.
Тези хора биха получили между 30 и 35 процента отстъпка от стойността на премията, ако декларират писмено, че няма да излизат с тези автомобили зад граница. Това обаче можа да се случи, само ако се спази граничният контрол – нещо, за което към момента все още няма яснота.