Още на влизане в Париж се виждат пътни знаци, които указват, че максимално допустимата скорост е ограничена до 30 км/час. Градските власти твърдят, че близо 60% от жителите на града са подкрепили подобна мярка. Това си проличало и от наскоро проведено допитване.
Сблъсъкът на пешеходец с автомобил, който се движи със скорост от 50 км/час, създава 80%-ов риск за живота на човека. При скорост от 30 км/час рискът спада до 10%. Въвеждането на ограничена скорост в Париж е мярка, с която кметицата от Социалистическата партия Ан Идалго се бори за гласовете на Зелените. Ако тя се кандидатира на президентските избори през 2022 година, тези гласове ще са й необходими. Бившата министърка на околната среда Делфин Бато вече е на нейна страна.
„Ограничението от 30 км/час е мярка срещу шума. Уличният шум е голям проблем за здравето на хората“, казва тя. Градските власти твърдят, че ограничената скорост намалява шума от уличното движение с три децибела, което жителите щели да почувстват като намаление с 50%.
„Грешка!“, отвръщат от френското сдружение „40 милиона шофьори“. Неговият председател Пиер Шасеро казва, че мярката е „гротескна и глупава, тъй като настройва гражданите едни срещу други“. Противниците на мярката имат и друг аргумент. Общественият Институт за екологични изследвания Cerema съобщи следното: Количеството на въглеродния двуокис, което се отделя при пътуване с 30 км/час е с близо 20% по-високо от това, когато автомобилите се движат с 50 км/час.
А водачката на консервативната опозиция Рашида Дати е истински разгневена: „Заради политиката на мадам Идалго, в Париж сега има задръствания дори посред нощ. А задръстванията водят до по-голямо замърсяване на въздуха“, казва тя.
И досега почти навсякъде в Париж действаха ограничения на скоростта до 60 км/час, а по най-централните булеварди на града и покрай Сена – до 50 км/час. Трезво погледнато, ограничението от 30 км/час не е особено реалистично, защото средната скорост на придвижване във френската столица рядко надхвърля 15 км/час.
Сблъсъкът на пешеходец с автомобил, който се движи със скорост от 50 км/час, създава 80%-ов риск за живота на човека. При скорост от 30 км/час рискът спада до 10%. Въвеждането на ограничена скорост в Париж е мярка, с която кметицата от Социалистическата партия Ан Идалго се бори за гласовете на Зелените. Ако тя се кандидатира на президентските избори през 2022 година, тези гласове ще са й необходими. Бившата министърка на околната среда Делфин Бато вече е на нейна страна.
„Ограничението от 30 км/час е мярка срещу шума. Уличният шум е голям проблем за здравето на хората“, казва тя. Градските власти твърдят, че ограничената скорост намалява шума от уличното движение с три децибела, което жителите щели да почувстват като намаление с 50%.
„Грешка!“, отвръщат от френското сдружение „40 милиона шофьори“. Неговият председател Пиер Шасеро казва, че мярката е „гротескна и глупава, тъй като настройва гражданите едни срещу други“. Противниците на мярката имат и друг аргумент. Общественият Институт за екологични изследвания Cerema съобщи следното: Количеството на въглеродния двуокис, което се отделя при пътуване с 30 км/час е с близо 20% по-високо от това, когато автомобилите се движат с 50 км/час.
А водачката на консервативната опозиция Рашида Дати е истински разгневена: „Заради политиката на мадам Идалго, в Париж сега има задръствания дори посред нощ. А задръстванията водят до по-голямо замърсяване на въздуха“, казва тя.
И досега почти навсякъде в Париж действаха ограничения на скоростта до 60 км/час, а по най-централните булеварди на града и покрай Сена – до 50 км/час. Трезво погледнато, ограничението от 30 км/час не е особено реалистично, защото средната скорост на придвижване във френската столица рядко надхвърля 15 км/час.