В Париж влезе в сила забрана за отдаване под наем на електрически тротинетки в отговор на нарастващия брой ранени и убити хора във френската столица.
Почти 90 % от участвалите в гласуването по този въпрос през април подкрепиха забраната, но по-малко от 8% от имащите право на глас се явиха на изборите.
Сега Париж е една от първите столици, които забраниха електрическите превозни средства под наем, само пет години след като беше една от първите, които ги приеха.
Дали обаче забраната е просто пример за демокрация в действие, или в играта са намесени по-цинични сили, предава Би Би Си.
Кметът на Париж, Ан Идалго, е член на Социалистическата партия. Тази велика структура някога осигури на Франция президенти като Франсоа Митеран и Франсоа Оланд.
Забранява се придвижването с велосипеди и тротинетки в Поморие, ето на кои места
Но на миналогодишните президентски избори, когатоИдалго се яви като кандидат на социалистите, тя получи 1,75 % от националния вот. Това беше жалко.
Идалго е убедена, че политическите хълмове трябва да се изкачват. Тя трябваше да намери нова кауза, за да покаже, че поне в Париж все още се смята за победител, и се спря на електронните тротинетки.
Сякаш забравила, че именно тя въведе наемането на тротинетки на улицата през 2018 г., тя за една нощ се превърна в глас на противниците - всички онези хора, които смятат, че тротинетките са дълбоко досадни.
След това в началото на тази година тя обяви майсторския си ход: нека избирателят да реши. Лично тя беше против, но какъвто и да е резултатът от референдума - каза тя - ще следва избора на хората.
И така, гласуването се състоя през април, при минимална публичност. Едва един на всеки четиринадесет от парижките гласоподаватели положи усилия. И може би не е изненадващо, че почти всички казаха, че искат забрана на машините.
Това, което се случи, беше очевидно и предвидимо. По-възрастните хора, които гласуват редовно и ненавиждат електронните тротинетки, се явиха в пълен състав. Много от по-младите хора, които действително използват тези неща, е по-вероятно да са си останали вкъщи.
Кметът имаше своята победа. И сега последните тротинетки под наем са изтеглени от улицата, за голямо съжаление на туристите, нощните купонджии и, да, на някои пътници.
Много други хора ще се зарадват - не на последно място търговците на електронни скутери, защото частните превозни средства не са засегнати.
Почти 90 % от участвалите в гласуването по този въпрос през април подкрепиха забраната, но по-малко от 8% от имащите право на глас се явиха на изборите.
Сега Париж е една от първите столици, които забраниха електрическите превозни средства под наем, само пет години след като беше една от първите, които ги приеха.
Дали обаче забраната е просто пример за демокрация в действие, или в играта са намесени по-цинични сили, предава Би Би Си.
Кметът на Париж, Ан Идалго, е член на Социалистическата партия. Тази велика структура някога осигури на Франция президенти като Франсоа Митеран и Франсоа Оланд.
Забранява се придвижването с велосипеди и тротинетки в Поморие, ето на кои места
Но на миналогодишните президентски избори, когатоИдалго се яви като кандидат на социалистите, тя получи 1,75 % от националния вот. Това беше жалко.
Идалго е убедена, че политическите хълмове трябва да се изкачват. Тя трябваше да намери нова кауза, за да покаже, че поне в Париж все още се смята за победител, и се спря на електронните тротинетки.
Сякаш забравила, че именно тя въведе наемането на тротинетки на улицата през 2018 г., тя за една нощ се превърна в глас на противниците - всички онези хора, които смятат, че тротинетките са дълбоко досадни.
След това в началото на тази година тя обяви майсторския си ход: нека избирателят да реши. Лично тя беше против, но какъвто и да е резултатът от референдума - каза тя - ще следва избора на хората.
И така, гласуването се състоя през април, при минимална публичност. Едва един на всеки четиринадесет от парижките гласоподаватели положи усилия. И може би не е изненадващо, че почти всички казаха, че искат забрана на машините.
Това, което се случи, беше очевидно и предвидимо. По-възрастните хора, които гласуват редовно и ненавиждат електронните тротинетки, се явиха в пълен състав. Много от по-младите хора, които действително използват тези неща, е по-вероятно да са си останали вкъщи.
Кметът имаше своята победа. И сега последните тротинетки под наем са изтеглени от улицата, за голямо съжаление на туристите, нощните купонджии и, да, на някои пътници.
Много други хора ще се зарадват - не на последно място търговците на електронни скутери, защото частните превозни средства не са засегнати.