/ ThinkStock/Getty Images
В последните дни електронните ни пощи се пълнят с настойчиви молби да позволим личните ни данни да бъдат събирани и обработвани. Влизането в сила на новия Регламент за защита на личните данни е удар за онлайн порталите, които няма да могат така свободно, както досега, да използват информацията ни. Търсейки съгласието ни, те преминават през петте етапа на скръб от модела на швейцарската психиатърка Елизабет Кюблер-Рос. Това показва анализ на изданието „Куарц“.

Новите правила се подготвят от години, но всички, които работим със срокове, познаваме силата на импулса да отлагаме до последния момент. Сега отвсякъде ни засипват призиви да дадем доброволно нашето особено ценно информирано съгласие.

Новите правила за защита на личните данни – права на гражданите, задължения на фирмите

Онлайн платформите преминават от отричане и шок, през гняв, пазарене и депресия, та до приемане на неизбежното, което в случая е Регламентът за защита на личните данни на Европейския съюз, известен още като GDPR. Тези състояния съвпадат с модела на швейцарската психиатърка Елизабет Кюблер-Рос, заключава информационният сайт „Куарц“ след анализ на заглавията на имейлите, получени в редакцията.

Част от имейлите, искащи съгласието на потребителите, са отрицание на действителността.

GDPR – ние сме готови, а ти?

Грижим се вас и вашата информация.

Добри новини, отнасящи се до вашата информация.

Не бихте искали да пропуснете това обновяване.

Други изразяват гняв

Бихме искали да поддържаме връзка....но се нуждаем от вашето съгласие!

GDPR! Последният ви имейл!

Времето изтича!

Не ни изпращайте в затвора!

Предприеми нещо, за да останеш на линия!

Моля, прочети и отговори!

компютър
ThinkStock/Getty Images

Следващата група, искащи съгласие да продължат да използват данните ни, се пазарят

Остани във връзка с нас и получи безплатна тениска.

Последен шанс за безплатно питие от нас.

Означавате много за нас.

Хайде да останем свързани.

Моля, остани във връзка с нас.

Някои пък са изпаднали в депресия

Наистина ли е време за сбогом?

Не искаме да кажем „сбогом“.

Не искаме да те изгубим.

Моля те, не ни напускай.

Ще ни е тъжно да видим, че си тръгваш.

И най-накрая има и такива, които са осмислили и приели неизбежното в лицето на Регламента за защита на личните данни.

Последен шанс или ще ни изпуснеш след полунощ.

След петъка няма да чуеш повече от нас.

Това е сбогом!

край
ThinkStock/Getty Images


И още новини, свързани с GDPR:

Първи спънки при новите правила за личните данни

Кой попада под ударите на новия европейски регламент за защита на личните данни?

Може ли Facebook да спре достъпа ни до Messenger, ако не приемем новите правила?

Нови по-строги правила за защита на личните данни (ВИДЕО)