Индонезия откри днес първата си високоскоростна линия, която е безпрецедентна за Югоизточна Азия и е кулминацията на проект за няколко милиарда долара, подкрепен от Китай, предаде Франс прес. Той ще свързва столицата Джакарта с Бандунг за 45 минути.
Влакът, който трябваше да бъде пуснат през 2019 година, бе забавен от закъснения на производството и пандемията от КОВИД-19, което повиши общата сума от първоначалните под 5 милиарда долара (4,7 милиарда евро) до над 7 милиарда долара (6,6 милиарда евро).
Високоскоростният влак Джакарта - Бандунг е "символ на модернизацията на обществения транспорт и е в перфектна връзка с други транспортни видове", заяви индонезийският президент Джоко Видодо на церемония на централната гара на индонезийската столица.
Високоскоростният влак е проектиран, за да превозва над 600 души между Джакарта и големия град Бандунг, на югоизток от столицата, за около два час по-малко отпреди.
Високоскоростният влак е конструиран съвместно с четири национални индонезийски компании и "Чайна рейлуей интернешънъл" (China Railway International) и може да се движи с до 350 километра в час.
Властите вече тестваха този нов маршрут от 142 километра преди официалното му откриване. Китайският премиер Ли Къцян е пътувал с влака в началото на септември при посещение в Джакарта по повод среща на върха Асоциацията на страните от Югоизточна Азия.
Тази инвестиция е част от китайската инициатива "Един пояс, един път", фараонски план, който ще позволи благодарение на китайски финансови средства изграждането на пътища, пристанища, жп линии и друга инфраструктура извън Китай.
Индонезийският транспортен министър Буди Кария Сумади потвърди миналата седмица намерението да удължи линията до Сурабая, вторият най-голям град в архипелага.
Влакът, който трябваше да бъде пуснат през 2019 година, бе забавен от закъснения на производството и пандемията от КОВИД-19, което повиши общата сума от първоначалните под 5 милиарда долара (4,7 милиарда евро) до над 7 милиарда долара (6,6 милиарда евро).
Високоскоростният влак Джакарта - Бандунг е "символ на модернизацията на обществения транспорт и е в перфектна връзка с други транспортни видове", заяви индонезийският президент Джоко Видодо на церемония на централната гара на индонезийската столица.
Високоскоростният влак е проектиран, за да превозва над 600 души между Джакарта и големия град Бандунг, на югоизток от столицата, за около два час по-малко отпреди.
Високоскоростният влак е конструиран съвместно с четири национални индонезийски компании и "Чайна рейлуей интернешънъл" (China Railway International) и може да се движи с до 350 километра в час.
Властите вече тестваха този нов маршрут от 142 километра преди официалното му откриване. Китайският премиер Ли Къцян е пътувал с влака в началото на септември при посещение в Джакарта по повод среща на върха Асоциацията на страните от Югоизточна Азия.
Тази инвестиция е част от китайската инициатива "Един пояс, един път", фараонски план, който ще позволи благодарение на китайски финансови средства изграждането на пътища, пристанища, жп линии и друга инфраструктура извън Китай.
Индонезийският транспортен министър Буди Кария Сумади потвърди миналата седмица намерението да удължи линията до Сурабая, вторият най-голям град в архипелага.