/ Guliver/Getty Images
Facebook, затънал в скандал с отклоняване на лични данни, потвърди, че събира данни на потребителите си, в това число и когато не са в социалната мрежа, предаде АФП.
 
В текст, публикуван в блога на Facebook, Дейвид Бейзър, отговарящ за продуктовия отдел на компанията, описва как социалната мрежа "събира данни от други интернет сайтове или приложения", използвайки едно от много "маркетингови средства" на Facebook, които му позволяват да измерва въздействието на техните обяви в социалната мрежа, но също извън нея.
 
Скандал разтресе Facebook: Задава ли се бойкот на социалната мрежа?

Така например Facebook събира информации, когато потребител кликне върху бутона "Харесвам" или "Споделям" в друг сайт (например статия в новинарски сайт) или влезе в сайт или приложение чрез своето потребителско име и парола за логване във Facebook.

like facebook
Thinkstockphotos

Изтичането на данни е засегнало 87 млн. потребители на Facebook

Но онези, които дават реклами във Facebook, могат също и да ги разпространяват извън социалната мрежа, на друг сайт или приложение. Това е друго маркетингово средство, предлагано от социалната мрежа. Когато потребител на интернет кликне върху рекламата на обявител, който е част от мрежата на рекламодатели на Facebook, компанията също събира някои сведения.
 
Зукърбърг: Facebook ще има нужда от няколко години, за да разреши проблемите си

Така например, когато потребител посещава сайт или приложение, използващо услугите на Facebook, компанията получава информации, дори и ако потребителят е излязъл от социалната мрежа или няма акаунт в нея. Сред събраните информации са IP адресът, програмата за навигация в интернет или операционната система на апарата.

like facebook
Thinkstockphotos

Изтичането на данни от Фейсбук: каква е ролята на „Кеймбридж Аналитика“ и Алекс Коган

Изискваме от сайтовете и приложенията, които използват нашите средства, да ви казват, че събират информации и че ги споделят с нас и изискваме те да ви поискат разрешение за това, пише Дейвид Бейзър. Чрез приложение на трета страна, предложено във Facebook, британската компания Кембридж Аналитика се е добрала до данните на десетки милиони потребители на Facebook без тяхното знание.
БТА