Един от всеки десет интернет потребители във Великобритания е станал жертва на измама миналата година, а всеки от измамените е изгубил средно 875 британски лири /около 1300 евро/, предаде Ройтерс, като цитира данни от проучване.
6% от анкетираните са били измамени при пазаруване в интернет, а 3% са били жертва на банкова измама или на престъпления с кредитни карти. Много от тези хора не са взели никакви мерки за защита в мрежата, а по-малко от половината смятат, че отговорността за сигурността им е изцяло тяхна, показва допитването на института за проучване на общественото мнение YouGov.
Почти половината анкетирани твърдят, че нямат никаква защита срещу т.нар. спайуер – софтуер, който тайно събира лична информация, докато потребителят използва интернет. Една пета от участниците в сондажа са споделили, че са отговаряли на "спам"-послания, а 10% са използвали интернет-линк, посочен в такива съобщения по електронната поща. Пет на сто от запитаните използват една и съща парола за всички уебсайтове.
Всеки шести от анкетираните смята, че защитата на личните данни е задължение на банката, чиито услуги ползва, а 13 на сто от участниците са на мнение, че това е грижа на доставчиците на интернет-услуги. Проучването, в което участвали 2400 души, е направено по поръчка на "Гет сейф онлайн" /Get Safe Online/ – организация, създадена от правителството, полицията и частни компания за защита на личната информация в интернет.
Според административният директор на "Гет сейф онлайн" Тони Нийт хората трябва да оказват по-голямо съдействие за предотвратяването на подобни измами. "Ако се грижим повече за запазването на личната си информация в мрежата, тогава ще ограничим този вид престъпления. Посланието ни е, че всеки от нас трябва да се отнася по-отговорно към сигурността си в интернет", казва Нийт. Повече от три четвърти от участниците в анкетата смятат, че в училище трябва да се преподават уроци по безопасно ползване на интернет, отбелязва агенцията.