/ ThinkStock/Getty Images
Изследване показа, че кръстен наскоро вид динозаври е шампион по телесно тегло сред всички динозаври, съобщи АП.

Растителноядното животно тежало 76 тона, т.е. колкото космическа совалка. Фосили от динозавъра са открити в южната част на Аржентина през 2012 г. Учени, които ги изследвали и датирали, заявиха, че дълговратото животно е било с най-големи размери сред група от едри динозаври, известни като титанозаври.

Учени твърдят, че динозаврите са загинали по чиста случайност

"Малка част от това семейство динозаври са били с изключително големи размери", заяви съавторът на изследването Диего Пол от палеонтоложкия музей "Еджидио Ферулио" в Аржентина.

Учени кръстили динозавъра Patagotitan mayorum, на областта Патагония, където е открит. "Шест фосила от динозавъра бяха изследвани, като въз основа на откритата около тях пепел бе установено, че датират отпреди около 100 милиона години", поясни ученият. Динозавърът достигал 37 м дължина и близо 6 м височина до рамото му.

Тиранозавър рекс е хапел със сила 3600 кг

Отливка от динозавърския скелет вече е изложена в Американския природонаучен музей в Ню Йорк. Скелетът е толкова голям, че динозавърската глава се подава навън в коридора.

"Легендарният Тиранозавър рекс и други месоядни динозаври изглеждат като джуджета, когато размерите им се сравнят с тези на титанозаври", отбеляза Пол и допълва: "Все едно да поставиш лъв редом със слон".

Учени поставят под въпрос познания за динозаврите