/ ThinkStock/Getty Images
Учени дешифрираха генома на коалата - емблематично за Австралия двуутробно животно, което всъщност няма нищо общо с мечките, съобщи Франс прес. Това ще допринесе за защитата на този уязвим вид, чиято популация намалява по впечатляващ начин.

Учени разчетоха генома на прилепите кръвопийци

"Дешифрирането на генома на коалата ни позволи да опознаем генетичното разнообразие на вида и ще помогне за съхраняването му", заяви един от авторите на изследването Ребека Джонсън от Австралийския музей в Сидни.

Коали се срещат в гори в източната и югоизточната част на Австралия, както и на някои австралийски острови. Популацията на тези симпатични животни обаче намалява заради разрушаването на хабитата им, климатичните промени, автомобилисти и кучета. При пристигането на първите британски колонизатори през 1788 г. коалите били над 10 милиона.

Дешифрираха генома на овцата

От Австралийската фондация за коалите прецениха, че днес са останали малко повече от 43 000 екземпляра от вида в природата. Затова коалите са включени като уязвим вид в Червения списък на Международния съюз за защита на природата. Над 50 учени от 7 страни участвали в изследването. Открити са 26 558 гена, като дешифрирането на генома на коалата е с прецизност 95,1 процента. Тя е сравнима с тази, с която е дешифриран човешкият геном.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Genetics.