Режисьорът Ларс фон Триер съчетава диаманти и технологията виртуална реалност в първата си изложба, която ще бъде открита през 2019 г. в Музея за съвременно изкуство в Антверпен, предаде ТАСС.
Изложбата е озаглавена "Меланхолия. Диамантът". Тя ще бъде открита на 7 февруари 2019 г. и ще продължи до 5 май. Датският режисьор я замисля от 7 години. Той ще представи на нея първото си художествено произведение, създадено с новаторска технология. То се нарича "Меланхолия" като фантастичната драма на Триер от 2011 г. През следващите три години режисьорът ще създаде още 12 "арт-обекта" - по един за всеки свой филм.
Много музеи проявяват интерес към творбите на Триер. "Без колебание избрахме Музея за съвременно изкуство в Антверпен за изложбата", каза продуцентът Леонид Огарьов.
"Директорът на музея Барт де Бар, както и Триер са безкомпромисни новатори. И двамата са мащабни мислители. Това е абсолютно иновационен проект. Досега никой не е съчетавал диаманти и виртуална реалност. Още повече Антверпен е един от традиционните центрове на търговия с диаманти”, отбеляза Огарьов.
Самият Триер сподели, че неговият първи документален филм - заснет още през студентските му години - също е посветен на диамантите. "Досега съм заснел общо 13 игрални филма. Но винаги съм имал чувството, че в тях нещо липсва. И изведнъж се сетих да допълня всеки филм с паметник - паметник от диаманти, който е ненарушим", обясни режисьорът.
Проектът е поглед както към миналото, така и към бъдещето - благодарение на виртуалната реалност, обясни Ларс фон Триер. Ако се сравнят диамантите и киното, и в двата случая се борави със светлина и тъмнина. Но в киноиндустрията трябва да се противостои на безсмислените специални ефекти и блясък.
Изложбата е озаглавена "Меланхолия. Диамантът". Тя ще бъде открита на 7 февруари 2019 г. и ще продължи до 5 май. Датският режисьор я замисля от 7 години. Той ще представи на нея първото си художествено произведение, създадено с новаторска технология. То се нарича "Меланхолия" като фантастичната драма на Триер от 2011 г. През следващите три години режисьорът ще създаде още 12 "арт-обекта" - по един за всеки свой филм.
Много музеи проявяват интерес към творбите на Триер. "Без колебание избрахме Музея за съвременно изкуство в Антверпен за изложбата", каза продуцентът Леонид Огарьов.
"Директорът на музея Барт де Бар, както и Триер са безкомпромисни новатори. И двамата са мащабни мислители. Това е абсолютно иновационен проект. Досега никой не е съчетавал диаманти и виртуална реалност. Още повече Антверпен е един от традиционните центрове на търговия с диаманти”, отбеляза Огарьов.
Самият Триер сподели, че неговият първи документален филм - заснет още през студентските му години - също е посветен на диамантите. "Досега съм заснел общо 13 игрални филма. Но винаги съм имал чувството, че в тях нещо липсва. И изведнъж се сетих да допълня всеки филм с паметник - паметник от диаманти, който е ненарушим", обясни режисьорът.
Проектът е поглед както към миналото, така и към бъдещето - благодарение на виртуалната реалност, обясни Ларс фон Триер. Ако се сравнят диамантите и киното, и в двата случая се борави със светлина и тъмнина. Но в киноиндустрията трябва да се противостои на безсмислените специални ефекти и блясък.