Институтът "Пантон" избра нюанса "ултравиолетово" за цвят на 2018 г., съобщи Асошиейтед прес.
"Ултравиолетово" се наложи заради асоциацията с контракултурата, стремежа към оригиналност, изобретателност и въображение, обясни вицепрезидентът на "Пантон" Лори Пресман.
"Живеем в сложни времена - каза Пресман. - Свидетели сме на страх от напредничавостта и на това как хората реагират на този страх".
"Зеленина" контрастира на меките нюанси "розов кварц" и "ведро синьо", които бяха цветове на 2016 г.
Нюансът не е избран с политически съображения. Когато бъде използван за интериор, промишлени помещения, продукти, мода, изкуство, храна, не става въпрос дали живееш с ограничения или без, а въобще да не се съобразяваш с ограничения.
В "ултравиолетово" има повече синьо, отколкото червено, което означава "повече мисъл, мистика, духовност", каза Пресман. В нюанса има и страст от червените полутонове.
Жизнен и свеж нюанс е цветът на 2017 г.
Цветът на 2017 г. беше "зеленина" - жизнено зелено с жълт оттенък, признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща.
Компанията "Пантон" създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете. Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.
Изумрудено зеленото беше цветът на 2013 година
Жълтото пък беше цветът на 2009 г.
За още любопитни новини харесайте страницата ни във Facebook тук
"Ултравиолетово" се наложи заради асоциацията с контракултурата, стремежа към оригиналност, изобретателност и въображение, обясни вицепрезидентът на "Пантон" Лори Пресман.
"Живеем в сложни времена - каза Пресман. - Свидетели сме на страх от напредничавостта и на това как хората реагират на този страх".
PANTONE names ‘Ultra Violet’ as 2018 ‘Color of the year’ https://t.co/2rra30x4CY pic.twitter.com/THvR1GvzII
— TAXI (@designtaxi) December 7, 2017
Нюансът не е избран с политически съображения. Когато бъде използван за интериор, промишлени помещения, продукти, мода, изкуство, храна, не става въпрос дали живееш с ограничения или без, а въобще да не се съобразяваш с ограничения.
В "ултравиолетово" има повече синьо, отколкото червено, което означава "повече мисъл, мистика, духовност", каза Пресман. В нюанса има и страст от червените полутонове.
💜 Pantone's color choice for 2018 is Ultra Violet 💜 I Love this color and Prince 💜 pic.twitter.com/XKtEFnJXrz
— Linda Renz (@renzlida) December 7, 2017
Цветът на 2017 г. беше "зеленина" - жизнено зелено с жълт оттенък, признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща.
Компанията "Пантон" създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете. Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.
Изумрудено зеленото беше цветът на 2013 година
Жълтото пък беше цветът на 2009 г.
За още любопитни новини харесайте страницата ни във Facebook тук