/ ThinkStock/Getty Images
Учени установиха, че съществува ген на изневярата, който се предава по наследство. Те забелязали, че при някои мъже и жени присъстват особени гени, който са главните виновници за изневярата.

Във връзка с тези открития, сексолозите прогнозират, че броят на изневеряващите ще се увеличава все повече, а най-лошите прогнози твърдят, че в близкото бъдеще при сключване на граждански брак, няма да има клетва за вярност.

Изневяра според възрастта и професията: Най-големите кръшкачи и най-верните партньори

След експеримент, проведен от британски специалисти, били установени потресаващи факти. Те провели анкета измежду 5000 омъжени жени между 30 и 40- годишна възраст. След обработката на резултатите установили че 11% от децата, т.е. всяко девето дете, не са заченати от законните им бащи. По-невероятен е фактът, че в повечето случай майките дори не подозирали за този факт.

ThinkStock/Getty Images

Същите учени доказали, че в периода на овулация жените се отдават на мимолетни връзки, за които в последствие дори не си спомняли. Според тях „гените на изневярата” при жените се активизират именно в този период, докато при мъжете те са в постоянна активност.

Жените най-често изневеряват с приятели, а мъжете - с колежки

Природата просто изисква продължаването на рода.

Генът, отговорен за мъжката изневяра, е DRD4. Той осигурява изработването на допамин от организма - хормонът на удоволствието, с който мъжете привикват. Мъжете не могат да живеят без този наркотик, който си набавят със случайни връзки.

ThinkStock/Getty Images

Друг учен от Лондон доказва, че 40% от изневярата при жените се предава по наследство, а при мъжете процента скача до 80%.

Отмъщението е най-честата причина за женската изневяра

Австралийски учени стигнаха още по-далеч и откриха у човека „ген на съпружеската изневяра”. Става въпрос за модификация на гена AVPR1A. Според съвременната наука този ген командва производството на белтъци, които оказват влияние върху активността на рецептори в главния мозък.

Според учените от университета в Куинсленд, Австралия, този ген подтиква хората да имат по-голям сексуален апетит и да са по-склонни да се стремят към няколко интимни връзки едновременно. Според изводите на учените, въпросният ген влияе само на поведението на жените.

Любимите алибита на кръшкачите, когато изневеряват

Съпружеските изневери са свързани с един от вариантите на гена на дофаминовия рецептор, доказаха и изследователи от Нюйоркския държавен университет. Те открили зависимостта, като анкетирали млади доброволци за особеностите на сексуалния им живот, а после взели от тях ДНК за анализ.

ThinkStock/Getty Images

Съсредоточили проучването си върху гена, който кодира дофаминовия рецептор D4, защото предишни изследвания вече били показали, че различните варианти на този ген влияят върху някои особености на поведението - склонността към риск или удоволствието от храна, власт, нови усещания.

Сега анализът установил, че хората, притежаващи варианта 7R+ на рецептора D4, са по-склонни към изневяра. 50% признали, че са имали странични полови контакти или са правили еднократен секс с непознат. В групата хора без този вариант на гена кръшкачите били само 22%.

Четири признака, които издават кръшкачите

Днес всеки втори брак завършва с развод. Затова много социолози предполагат, че след 30 години моногамията ще бъде забравена и официално заменена с полигамията.