10-минутното упражнение, което ще ви помогне да спрете да се тревожите

Избягайте от притесненията за миналото и бъдещето и се фокусирайте върху настоящия момент само с едно  упражнение.

10 минути медитация всеки ден е ефективна срещу повтарящи се натрапчиви мисли и тревожност, откри ново изследване.

Медитацията - изкуството да не правиш нищо

Участниците в изследването, които са медитирали дори за кратки периоди от време, са открили, че е много по-лесно да се фокусират в настоящия момент и заобикалящата ги ситуация, отколкото върху вътрешните си мисли.

Според Менгран Ксу, водещият автор на изследването, медитацията помага на тревожните хора да изместят своето внимание от собствените си тревоги към реалния външен свят. А това им помага за решаването на конкретни задачи.

медитация
ThinkStock/Getty Images

82-та участници в изследването са практикували медитация или са слушали аудио история.

Тези, които медитирали, решавали по-успешно поставените им задачи след това.

Медитацията бори стреса по-добре от антидепресантите

Ксу смята още, че натрапчиви мисли пречат на способността на хората да учат и да изпълняват поставените им задачи.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата ни във Facebook тук
Psy Blog