Започна строителството на участъка от АМ "Хемус" от Ябланица до пътен възел Боаза. На първата копка присъстваха вицепремиерът Томислав Дончев, министърът на регионалното развитие Николай Нанков и на финансите Владислав Горанов.
Участъкът е с дължина 9,3 км., а стойността му възлиза на 55 млн. лв. като според министър Нанков при проектирането са спестени 40 на сто от първоначално предвидените средства. Строителството трябва да приключи в срок от две години, но Нанков увери, че участъкът ще бъде завършен по-рано.
20 000 км пътища се нуждаят от цялостна рехабилитация
Той допълни, че до два месеца ще започне и реалното строителство на участъка от "Хемус" от Шумен до Търговище на пътен възел Белокопитово. По думите му магистралата е приоритет за правителството, в момента тече проектирането на участъка от пътен възел Боаза до разклона за Ловеч, Плевен с дължина 52 км. и, ако няма обжалване на процедурите, до края на годината и там ще започне реалното строителство.
Започва и проектирането на следващите 85 км. до Велико Търново. Нанков каза също, че очаква през 2019 г. и в двата участъка да има реално строителство.
Половината пътища в България - в лошо или в много лошо състояние
По думите му до 2025 г. цялата магистрала трябва да бъде завършена, като за това ще са необходими още 1,3 млрд. лв.
Финансовият министър Владислав Горанов заяви, че това са най-смислените инвестиции, направени от това правителство, за да може да се разкъса възелът, в който е "впрегната" Северна България.
АПИ стартира обществени поръчки за близо половин милиард лева
"Аз убедено вярвам, че, когато бъде завършена магистралата, обещанието, с което преди малко повече от година обикаляхме тази част на България по продължение на магистралата, сигурен съм, че, когато завършим този проект, Северна България ще започне да догонва Южна. Трябва да имаме приоритети, трябва да развиваме регионите", коментира още Горанов.
Вицепремиерът Томислав Дончев каза, че правителството има голямата задача да направи така, че по-голямата част от Северна България да не е провинция.
570 км пътища ще бъдат ремонтирани със средства от бюджета тази година
"Противно на това, което виждате, ние не инвестираме в асфалт и бетон, ние инвестираме само в хора. За нас е важно те да могат да пътуват, да работят, да стават по-богати и да се развиват, това е крайната цел, за да може столицата да е свързана с морето, за да може нито една част от територията на Северна България да не е отделена", каза вицепремиерът.
По-късно днес министърът на регионалното развитие Николай Нанков ще направи първа копка за рехабилитацията на обходния път на Ловеч.
Участъкът е с дължина 9,3 км., а стойността му възлиза на 55 млн. лв. като според министър Нанков при проектирането са спестени 40 на сто от първоначално предвидените средства. Строителството трябва да приключи в срок от две години, но Нанков увери, че участъкът ще бъде завършен по-рано.
20 000 км пътища се нуждаят от цялостна рехабилитация
Той допълни, че до два месеца ще започне и реалното строителство на участъка от "Хемус" от Шумен до Търговище на пътен възел Белокопитово. По думите му магистралата е приоритет за правителството, в момента тече проектирането на участъка от пътен възел Боаза до разклона за Ловеч, Плевен с дължина 52 км. и, ако няма обжалване на процедурите, до края на годината и там ще започне реалното строителство.
Започва и проектирането на следващите 85 км. до Велико Търново. Нанков каза също, че очаква през 2019 г. и в двата участъка да има реално строителство.
Половината пътища в България - в лошо или в много лошо състояние
По думите му до 2025 г. цялата магистрала трябва да бъде завършена, като за това ще са необходими още 1,3 млрд. лв.
Финансовият министър Владислав Горанов заяви, че това са най-смислените инвестиции, направени от това правителство, за да може да се разкъса възелът, в който е "впрегната" Северна България.
МРРБ
"Аз убедено вярвам, че, когато бъде завършена магистралата, обещанието, с което преди малко повече от година обикаляхме тази част на България по продължение на магистралата, сигурен съм, че, когато завършим този проект, Северна България ще започне да догонва Южна. Трябва да имаме приоритети, трябва да развиваме регионите", коментира още Горанов.
Вицепремиерът Томислав Дончев каза, че правителството има голямата задача да направи така, че по-голямата част от Северна България да не е провинция.
МРРБ
"Противно на това, което виждате, ние не инвестираме в асфалт и бетон, ние инвестираме само в хора. За нас е важно те да могат да пътуват, да работят, да стават по-богати и да се развиват, това е крайната цел, за да може столицата да е свързана с морето, за да може нито една част от територията на Северна България да не е отделена", каза вицепремиерът.
По-късно днес министърът на регионалното развитие Николай Нанков ще направи първа копка за рехабилитацията на обходния път на Ловеч.