Спира поддръжката на електронната и комуникационната система на Спешна помощ. Заместник-министърът на здравеопазването д-р Мирослав Ненков увери, че това няма да се отрази на работата на медицинските екипи и всеки, който има нужда от спешна помощ, ще я получи, както досега. Ако системата спре да функционира, комуникацията между тел. 112, центровете за спешна медицинска помощ и линейките ще се извършва чрез резервните наземни и мобилни линии за връзка.
Д-р Ненков обясни за важността от поддръжка на радиовръзка в линейките
Договорът с "Консорциум Електронно здравеопазване”, който поддържа системите, е изтекъл в края на юли. След неуспешни разговори поддръжката да продължи, докато бъде реализирана новата обществена поръчка, от консорциума са уведомили Здравното министерство, че в срок от пет дни, считано от 8 август, спират поддръжката. Зам.-министър Ненков заяви, че е разговарял с директорите на спешните центрове в страната и те са го уверили, че това няма да се отрази на работата им:
"Получих уверение от всички 28 директори, че всъщност нищо особено няма да се случи. Системата на бърза помощ ще функционира, всеки един човек, който има нужда от спешна медицинска помощ, ще я получи в абсолютно същия времеви диапазон със същото качество. Това, което ще реализираме като загуба, ако се прекрати функцията на тази система, ще бъде джипиес проследяването на линейките, с изключение на София и София област, както и в някои от центровете може би няма да имаме гласов запис. 112 си имат своя гласов запис", каза д-р Ненков.
Новата обществена поръчка на стойност 4,3 млн. лева вече е стартирана. Като изискване в нея е заложено и осигуряването на паник бутон не в линейките, а в джобовете на екипите, обясни зам.-министър Ненков. В случай, че няма обжалване на обществената поръчка, комуникационната поддръжка на Спешна помощ може да бъде възстановена през октомври. Дотогава ще се работи, както преди няколко години, посочи директорът на Спешна помощ Бургас – д-р Асен Кърджиев.
"Ще трябва да се обаждат по телефоните, които са в градските мрежи - мобилни оператори и стационарни телефони. Ние, преди да бъде въведена тази система от 2009 г., работихме по този начин, по който сега ще работим", каза д-р Кърджиев.
За последните три години за поддръжката на комуникационната система на Спешна помощ на "Консорциум Електронно здравеопазване” са платени над 5 милиона лева.
Д-р Ненков обясни за важността от поддръжка на радиовръзка в линейките
Договорът с "Консорциум Електронно здравеопазване”, който поддържа системите, е изтекъл в края на юли. След неуспешни разговори поддръжката да продължи, докато бъде реализирана новата обществена поръчка, от консорциума са уведомили Здравното министерство, че в срок от пет дни, считано от 8 август, спират поддръжката. Зам.-министър Ненков заяви, че е разговарял с директорите на спешните центрове в страната и те са го уверили, че това няма да се отрази на работата им:
"Получих уверение от всички 28 директори, че всъщност нищо особено няма да се случи. Системата на бърза помощ ще функционира, всеки един човек, който има нужда от спешна медицинска помощ, ще я получи в абсолютно същия времеви диапазон със същото качество. Това, което ще реализираме като загуба, ако се прекрати функцията на тази система, ще бъде джипиес проследяването на линейките, с изключение на София и София област, както и в някои от центровете може би няма да имаме гласов запис. 112 си имат своя гласов запис", каза д-р Ненков.
Новата обществена поръчка на стойност 4,3 млн. лева вече е стартирана. Като изискване в нея е заложено и осигуряването на паник бутон не в линейките, а в джобовете на екипите, обясни зам.-министър Ненков. В случай, че няма обжалване на обществената поръчка, комуникационната поддръжка на Спешна помощ може да бъде възстановена през октомври. Дотогава ще се работи, както преди няколко години, посочи директорът на Спешна помощ Бургас – д-р Асен Кърджиев.
"Ще трябва да се обаждат по телефоните, които са в градските мрежи - мобилни оператори и стационарни телефони. Ние, преди да бъде въведена тази система от 2009 г., работихме по този начин, по който сега ще работим", каза д-р Кърджиев.
За последните три години за поддръжката на комуникационната система на Спешна помощ на "Консорциум Електронно здравеопазване” са платени над 5 милиона лева.