На нея ще бъдат обсъдени промените в работата на тол системата, които досега бяха дискутирани в работната група. На срещата са поканени да присъстват всички браншови организации и представители на малките и средни превозвачите в България.
Министър Караджов: Тежкотоварните автомобили направиха второкласните пътищата на юфка
Превозвачите настояват да бъде изпълнено коалиционното споразумение и тол системата да бъде разширена само по второкласни пътища, които са международни коридори. „Това е наша категорична заявка, която сме дали още в началото на протестите“, категорични са те.
В същото време министър Караджов и други представители на правителството вече категорично заявиха, че няма да отстъпят за въвеждането на тол такси за второкласните пътища.
Преди седмица пък стана ясно, че има спад в приходите от електронни винетки и тол такси за първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2021 г. отчита Националното тол управление. Данните бяха представени по време на втората среща на работната група с представителите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на превозвачите.
Превозвачите: Търсим диалог, протестите не са самоцел
От началото на януари до края на март на тази година от винетки и от тол такси са събрани почти 133 млн. лв. За първите три месеца на миналата година сумата е 137 млн. лв. Постъпленията от е-винетки са 94 млн. лв., при над 101 млн. лв. за предходната година. Известно повишение на приходите има от тол таксите. За първото тримесечие са събрани 38,8 млн. лв. от превозваните средства над 3,5 тона. През същия период на 2021 г. постъпленията са били близо 36 млн. лв. Най-много от приходите от тол такси – над 37 млн. лв. т.г. са от автомобилите над 12 тона. Автобусите са заплатили тол такси в размер на 332 хил. лв. Данните са от изградените 300 камери и контролни точки на тол системата по републиканската пътна мрежа. 42% от тях засичат трафика по второкласните пътища.