/ БГНЕС, архив
През следващата година плануваме да бъдат разкрити още 300 работни места в детските градини и училищата за ресурсни учители, психолози и логопеди, които да работят с децата със специални образователни потребности (СОП). Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева на конференция за приобщаващото образование.
 
Според Сачева основно предизвикателство е осигуряването на необходимия брой специалисти. През миналата година в общообразователните институции са учили 22 000 деца и ученици със СОП, а педагогическите специалисти са били 3700, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
 
400 милиона повече за образование през 2019 г.

"За Министерството приобщаващото образование е приоритет и всеки ден се стремим да променяме статуквото", е посочила зам.-министърът и е допълнила, че в момента се обсъжда проект на механизъм за връзка между образователните и социалните услуги в страната.
 
Деница Сачева е подчертала, че с приобщаващото образование са свързани теми, като мобилността, дигитализацията и културните различия. "През септември м.г. правителството стартира мащабна акция за връщането на отпаднали от системата или такива, които никога не са посещавали детска градина и училище. Резултатът е почти 22 000 обхванати в образователни институции деца и ученици. Една от основните причини за отпадането е мобилността - както вътрешна, така и към държави от ЕС", коментирала още зам.-министър Сачева.
 
Специалист: Децата с аутизъм се дискриминират, макар че в някои от тях има гениални заложби

Зам.-министърът е обяснила, че приобщаващото образование в бъдеще ще трябва да се справя и с нови предизвикателства като дигиталните разделения в обществото. Сачева е добавила, че Министерството на образованието и науката ще инвестира повече средства в технологии за комуникация и работа с деца със специални образователни потребности.