/ БГНЕС, архив
Новата автоматизирана система за регистрация на автомобили, с която между системите на МВР и Камарата на нотариусите автоматично се обменят данни, ще облекчи 300 000 граждани годишно, ще повиши сигурността при покупко-продажба на превозно средство и ще подобри работата на "Пътна полиция". Това заявиха пред БНТ комисар Бойко Рановски, началник на отдел "Пътна полиция" и Димитър Танев, председател на Нотариалната камара.

За какво да внимават шофьорите със старта на 2018-а?

Системата за обмен на данни между КАТ и системата на Камарата на нотариусите цели да облекчи гражданите и работи от седмица, заяви Бойко Рановски. Идеята е да се спести времето на гражданите, а държавата да запази контрола си върху сделките с автомобили чрез нотариусите, допълни Димитър Танев.
 
Нови правила за регистрация на автомобили

Нотариусът проверява и правата за собственост, декларация за произход на средствата, ако цената е над определена, а останалото се проверява от самата система по автоматичен начин, обясни Танев. "На практика се тества една административна услуга чрез нотариалните кантори, с която се осигурява бързина и сигурност. Гражданите трябва да поискат подобна услуга, но е задължение на нотариусите да изясняват всички елементи от услугата си", каза той.
 

БГНЕС, архив


По втория начин: как фиктивно се минават технически прегледи за коли (ВИДЕО)

Промените в закона са насочени към защита и на продавача, и на купувача, заяви комисар Бойко Рановски. Отпадна и задължението продавачите да представят договори, а информацията се получава автоматично по системата на нотариусите. Така по думите на комисар Рановски се облекчава задължението на над 300 000 граждани годишно да представят договорите за покупко-продажба в КАТ.