/ / Thinkstock/Getty Images
Започва обичайната контролна кампания на приходната администрация в зимните курорти. Стотици инспектори на НАП ще извършват скрити и явни наблюдения, инвентаризации на наличните стоки и проверки за отчитане на оборотите. Ще се следи и движението на стоки към хотели, ресторанти и други търговски обекти,напомнят инпекторите.

Варненските данъчни разпродават над 5900 литра алкохол

На постоянно наблюдение са подложени също борси и тържища в близост до курортите. По време на кампанията инспекторите от „Фискален контрол“ ще използват и дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на НАП, като софтуерът ще посочва обекти, чиито обороти се различават значително от средните за съответния регион.

50 000 лева от лотарията на НАП спечели старозагорка

В кампанията отново ще бъде използван и подходът на т.нар. открито наблюдение, при който в рамките на дни или седмици в обекта присъства явно проверяващ екип на НАП, като оборотите, отчетени по време на наблюдението, се сравняват с минали периоди и при значима разлика, приходната агенция може да започне ревизия. По време на зимната кампания от НАП ще изследват и имущественото състояние на физически лица собственици или управители на фирми с обекти в зимните курорти, допълват от приходната агенция.

Горанов: Сивите обороти да бъдат постоянно във фокуса на приходните администрации

Зимната кампания на НАП е продължение на наложения подход, използван през лятото по Черноморието.

До края на декември земеделците избират как да се облагат доходите им за 5 години напред

„Главната задача на контролната кампания е спазването на данъчните правила и почтена конкуренция. И през тази година неиздаването на касова бележка дори за малка сума освен глоба, води и до запечатване на обекта за срок до един месец. Отчитаме значително намаление на нарушенията, което всъщност е основната ни цел. Апелирам към гражданите да изискват касова бележка за всяка покупка, могат да използват и мобилното приложение на НАП за проверка на фискални бонове“, каза по повод началото на зимната кампания Спас Шишков, директор на „Фискален контрол“ в НАП.
БГНЕС