Автомагистрала "Тракия" е отесняла в участъка между София и Пловдив в двете посоки и се налага да бъде разширена, каза министърът на регионалното развитие Петя Аврамова по време на парламентарния контрол.
Регионалното министерство е запознато с проблема, но разширението на пътя не е сред основните приоритети към този момент. В бъдеще обаче ще бъде направена реконструкция, разказа тя пред депутатите.
"Преди да се пристъпи към реализацията на такава идея следва да се направи задълбочен анализ както от гледна точка на възможностите, които осигурява съществуващото трасе, така и да се намери техническо издържано решение за неговото разширение", подчерта тя и добави, че разширяването на магистралата ще изисква много средства и аргументи в посока ефективност
"За да бъде решен въпросът с осигуряване на още една активна лента за движение, би следвало да се направи проучване за възможностите за нейното изграждане. Без такова не би следвало да се предприемат действия и да се преминава към вземане на техническо решение. Именно поради това на този етап не са предприети конкретни стъпки, свързани с подготовка на проект за изграждане на нови ленти за движение в двете посоки на автомагистрала „Тракия“ в отсечката Пловдив – София", разясни Петя Аврамова.
Петя Аврамова: Тази есен ще бъдат пуснати нови 10 км от магистрала „Хемус“
Ремонтите по магистрала "Хемус" ще приключат до средата на декември, но този в тунел "Витиня" ще продължи до края на 2020 година, стана още ясно от думите на министър Аврамова.
"До средата на месец декември трябва да приключи ремонтът и да бъде възстановено движението в двете платна по три участъка от автомагистрала "Хемус“, каза тя. Това са виадуктите при с. Потоп и "Коренишки дол“ и дясното платно на 6,6-километрова отсечка между Шумен и Варна.
Регионалният министър допълни, че ремонтът на лявата тръба на тунел „Витиня“ трябва да завърши до края на 2020 г. Възложено е изработването на проект за различни видове системи на съоръжението. Към изпълнение на предвидените дейности ще се пристъпи след осигуряване на необходимия финансов ресурс от държавния бюджет.
„В изпълнение на европейска директива, в тунела, който е над 1000 м, трябва да бъде изпълнена и връзка между двете тръби – пешеходна и пътна за пожарни автомобили, което прави този ремонт още по-сложен“, поясни министърът.
Регионалното министерство е запознато с проблема, но разширението на пътя не е сред основните приоритети към този момент. В бъдеще обаче ще бъде направена реконструкция, разказа тя пред депутатите.
"Преди да се пристъпи към реализацията на такава идея следва да се направи задълбочен анализ както от гледна точка на възможностите, които осигурява съществуващото трасе, така и да се намери техническо издържано решение за неговото разширение", подчерта тя и добави, че разширяването на магистралата ще изисква много средства и аргументи в посока ефективност
"За да бъде решен въпросът с осигуряване на още една активна лента за движение, би следвало да се направи проучване за възможностите за нейното изграждане. Без такова не би следвало да се предприемат действия и да се преминава към вземане на техническо решение. Именно поради това на този етап не са предприети конкретни стъпки, свързани с подготовка на проект за изграждане на нови ленти за движение в двете посоки на автомагистрала „Тракия“ в отсечката Пловдив – София", разясни Петя Аврамова.
Петя Аврамова: Тази есен ще бъдат пуснати нови 10 км от магистрала „Хемус“
Ремонтите по магистрала "Хемус" ще приключат до средата на декември, но този в тунел "Витиня" ще продължи до края на 2020 година, стана още ясно от думите на министър Аврамова.
"До средата на месец декември трябва да приключи ремонтът и да бъде възстановено движението в двете платна по три участъка от автомагистрала "Хемус“, каза тя. Това са виадуктите при с. Потоп и "Коренишки дол“ и дясното платно на 6,6-километрова отсечка между Шумен и Варна.
Регионалният министър допълни, че ремонтът на лявата тръба на тунел „Витиня“ трябва да завърши до края на 2020 г. Възложено е изработването на проект за различни видове системи на съоръжението. Към изпълнение на предвидените дейности ще се пристъпи след осигуряване на необходимия финансов ресурс от държавния бюджет.
„В изпълнение на европейска директива, в тунела, който е над 1000 м, трябва да бъде изпълнена и връзка между двете тръби – пешеходна и пътна за пожарни автомобили, което прави този ремонт още по-сложен“, поясни министърът.