70% от загиналите в катастрофи деца са пътници в автомобилите на родителите си
70% от загиналите в катастрофи деца са пътници в автомобилите на родителите си / снимка: БГНЕС, архив

70% от загиналите в катастрофи деца са пътници в автомобилите на родителите си. Това заяви пред Агенция „Фокус” Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи. По думите му много по-малка част от децата загиват като пешеходци и велосипедисти.

„Основният проблем е, че българинът все още не се е научил да превозва детето си в обезопасителна детска седалка”, коментира Тодоров. Той отчете като пропуск в образователната система недостатъчния брой часовете по пътна безопасност и допълни, че на децата трябва да им бъде предоставяна информация по такъв начин, че да бъде привлечено вниманието им.

Само за две седмици с 25 камери заснеха над 300 нарушения на пътя

„За съжаление, в големите градове т.нар. „приложно колоездене” не е достатъчно добре развито. Въпреки това в европейски мащаб България има доста добри резултати. Но най-често умението за майсторско управление на велосипед се добива в малките градове”, добави Тодоров. Той припомни, че представители на „Пътна полиция” са провеждали открити уроци с децата, за да ги запознаят с правилата за движение по пътищата.

„Друг интересен подход, който се практикуваше преди години - представител на „Пътна полиция” с униформа, с всичките си атрибути, от които децата много се впечатляват, даже с полицейски мотори, с полицейски коли идваха и правеха открити уроци и обясняваха най-важните правила”, обясни той. Председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи добави, че модерните технологии също могат да бъдат използвани, при обучението на децата.

Владимир Тодоров поясни, че трябва да се правят проверки около училищата за това, как родителите превозват децата си. „Необходимо е родителите да изберат най-безопасния маршрут на детето за училище”, каза още той.

Глобите не стряскат пътните хулигани

Относно автомобилните гонки Владимир Тодоров бе категоричен, че нерегламентираните състезания на пътя трябва да бъдат квалифицирани като хулиганска проява. „Другият подход е да се създадат необходимите условия, така че тези, които искат да се състезават, да го правят на пригодени за това места, без да застрашават живота на другите”, посочи още той.