/ Thinkstock/Getty Images
Още седмица събират оферти за рекламната кампания
До 17.30 ч. на 16 август Министерството на българското председателство на Европейския съюз през първата половина на 2018 г., събира оферти за изработване на рекламни материали - телевизионни и радио клипове, интернет банери, които ще промотират най-голямото събитие от влизането на страната в европейската общност. Бюджетът е 250 000 лева с ДДС.
 
Какъв ще е слоганът на българското председателство на ЕС?

Съдържанието на материалите трябва да доведе до повишаване равнището на информираност на българските граждани за същността на ротационното председателство, приоритетите, постигнатите резултати и приноса на страната ни в развитието на ЕС; да популяризира приоритетите на триото Естония - България - Австрия и акцентите в националната програма на Българското председателство, достигайки до максимален брой граждани на ЕС; да покаже какво уникално дава страната ни на Съюза и да допринесе за утвърждаване на имиджа на България като равностоен член и надежден партньор в ЕС; да подкрепи утвърждаването на ЕС в глобалния диалог, като акцентира върху ценностите на Съюза, културното многообразие, толерантност и свобода.
 
Рекламните клипове и банери трябва да акцентират върху трите основни послания на Председателството на Съвета на ЕС от България, станали известни и като "Трите К": консенсус, конкурентноспособност и кохезия. Прави впечатление, че никъде в документацията не се отбелязва присъствието на станалия известен междувременно слоган на Председателството - "Съединението прави силата".
 
Павлова: Няма опасност председателството на ЕС да ни бъде отнето

Максималната стойност на поръчката възлиза на 260 000 лв. с ДДС и срещу тази сума, ще трябва да бъдат изработени анимирано лого и визуална идентичност, информационни аудио-визуални клипове на български и английски език, видео и анимирани интернет банери, както и композиране на оригинална музика.
 
Кои са приоритети на страната ни за председателството на Съвета на ЕС?

Аудио и видеоклиповете трябва да представят българската история, културата, наследството, традициите и хората на страната. Необходимо е да бъде изработен вариант на телевизионните клипове, който да е адаптиран за нуждите на хората с увреден слух с жестомимичен превод.
 
За излъчването на клиповете в телевизии, сайтове и радиа, българското председателство на Съвета на ЕС има отделен бюджет, който тепърва ще бъде разпределян.