Your browser doesn’t support HTML5 audio
40 притежатели на трабанти от цялата страна се събраха във Велико Търново за третото издание на единствения по рода си Трабант фест. Атрактивното изложение отбелязва и 55-годишнина на трабанта. Неговото производството е започнало в Германската демократична република през 1957 г. Продължило е до 1991 г. в завода в Цвикау, като от конвейера са излезли над 3 милиона автомобила.
За Трабант феста във Велико Търново пристигнаха притежатели на автомобили от София, Русе, Димитровград, Пловдив, Варна и Бургас. Преди обяд участниците подредиха в пъстра редица пред общината своите трабантчета, сред които тунинговани, накипрени с веещи се знамена и пригодени за кабрио. Трабантите преминаха в парад по улиците на града, а след това се включиха в състезание с атракции.
Почитателите на народното возило обясняват, че поддръжката на автомобила не е много скъпа. Въпреки че производството на тези коли е спряно преди 20 години, части все още се намират. Разходът на бензин е около 5 -6 литра на 100 км.
Бургазлията Тома Атанасов е успял да свали още повече този разход, като към двигателя на своето трабантче е монтирал водородна клетка. Тази система намалява разхода за гориво с 30 на сто, разказва 47-годишният запален почитател на двутактовите возила. Той участва за първи път в Трабант феста във Велико Търново.
Тома споделя, че се запалил по трабантите преди повече от 25 години, тъй като се учил да шофира на такава кола. Мъжът е автомонтьор и през ръцете му са минали десетки други автомобили, но трабанта не го заменя за нищо. Колата му е производство 1989 г., освен водородната система, към нея е монтирал и електрически двигател. По този начин автомобилът става изключително икономичен, тъй като изминава 100 км само с едно зареждане за няколко стотинки.
Чуйте Тома Атанасов в звуковия файл.