Френските модни империи Kering и LVMH, обединяващи най-големите брандове в бранша като "Гучи", "Сен Лоран", "Вюитон" и Диор, приеха харта, забраняваща използването на прекалено слаби манекенки и на възраст под 16 години, съобщиха Франс прес и Ройтерс.

Кльощавите модели вън от модните подиуми във Франция

Решението бе взето в навечерието на откриващата Седмица на модата в Ню Йорк. Хартата ще предпазва моделите, но също така няма да налага на публиката образци, предразполагащи подражателките им към хранителни разстройства от типа на анорексията.


Спряха реклама на Гучи заради нездравословно слаба манекенка

Новият правилник ще забранява на споменатите брандове наемането на модели под размер 34 за жени и под 44 за мъже. Подопечните марки няма да имат правото да използват услугите на момичета под 16 години при участие в ревюта и фотосесии за възрастни.


Френски депутат призовава да не се наемат на работа прекалено слабите модели

През 2015 година във Франция беше приет закон, забраняващ използването на болезнено тънки манекенки в модната индустрия. Той предвижда шест месеца затвор за нарушителите, както и глоби, достигащи до 75 хиляди евро. 

В Мадрид няма да дефилират кльощави манекенки

По думите на един от ръководителите на модния консорциум LVMH Антоан Арно много хора дори не са знаели за съществуването на размер 32. Но някои модни дизайнери са основавали колекциите си именно на него.
 
"С тази практика вече е свършено! Колекциите на нашите марки ще започват от 34 размер, съобразно новоприетата харта", изтъкна Арно.
БТА