/ Дарик Варна
Според първоначалните планове тунелът ще разполага с две ленти за двупосочно движение, като ще има възможност през него да минават и пешеходци
Изграждане на тунел под фериботната линия в Белослав ще облекчи трафика по Аспаруховия мост във Варна. Освен това ще спести заобикаляне на езерото от тежкотоварните коли, тъй като те не могат да ползват ферибота. Това стана ясно по време на работна среща, посветена на инфраструктурния проект.

Представители на местната власт и бизнеса проведоха разговори в Областна управа във Варна, като бяха обсъдени възможностите за нов транспортен коридор в Белослав. 

Tунел под плавателния канал ще правят в Белослав

Тунелът ще свързва северната и южната част на Белослав. Ще бъде дълъг близо 2 км, като в най-дълбоката си част ще достига до 26-27 метра под равнището на водата в канала, обясни кметът на Белослав инж. Деян Иванов. 

Дарик Варна

Според първоначалните планове тунелът ще разполага с две ленти за двупосочно движение. Ще има възможност през него да минават и пешеходци.

Прединвестиционно проучване се прави по договор за техническа помощ и обследване, финансиран на 100 процента от Европейската инвестиционна банка. В рамките на проучването се прави анализ, който трябва да приключи до 2-3 месеца. 

Дарик Варна

По време на среща за обсъждане на варианта за изграждане на тунел се чуха различни мнения и предложения. Сред тях и опасения за твърдостта на почвата под канала. Твърди маси в района на фериботната линия има чак на дълбочина 31 метра. Това са показали геоложки проучвания, направени наскоро по инициатива на фирма „Инхом”, която притежава завода за стъкло в Белослав. Това е променило плановете на фирмата, която възнамерява да превърне подводница „Слава” в музей на сушата, разкри  управителят Данко Калчев.

Вариантът с мост би бил два пъти по-изгоден от тунела, смята  Иван Накев, управител на варненска фирма с над 30-годишен стаж в областта на инфраструктурното строителство. Според него за прокопаването на тунел при геоложките условия  като тези под канала в Белослав, ще са необходими допълнителни „щитове” и ангажиране на чужди компании, тъй като българските не разполагат с нужната техника. Мостово съоръжение пък би могло да се изгради и от родни фирми. 

Дарик Варна

Според кмета на Белослав изграждането на тунел би струвало 6 пъти по-малко от мост. Инж. Иванов разкри още, че за бъдещия инфраструктурен обект е възможно да се осигури европейско финансиране. Разговори с Министерски съвет и МРРБ все още не са водени, тъй като няма точни технически параметри.

Вариант е публично-частно партньорство, като световни организации биха проявили интерес към проекта. В такъв случай не е изключено заплащане на тол такса при преминаване през тунела на товарни автомобили. 

„Ние сме длъжни да мислим за бъдещето. Регионът се развива така динамично. Надяваме се да привлечем доста инвеститори и това би било облекчаване или подобряване на инфраструктурата в региона”, заяви кметът на Белослав. 

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК