С 4.1 млн. лева се увеличават средствата за реклама на България като туристическа дестинация през следващата година, стана ясно на Националния съвет по туризъм. Общата сума ще нарасне от 18.7 млн. лв. на 22.8 млн. лв. От тях 8 млн. лв. ще бъдат осигурени от Министерството на икономиката, а останалите ще дойдат чрез оперативната програма „Регионално развитие“.
Посланието в кампанията за европейските пазари през 2012 г. ще бъде „България – модерна дестинация през четирите сезона”, а за останалите - „Открий България”. Рекламата ще акцентира върху специализираните продукти: културен, балнео, спа- и уелнес туризъм, както и върху личностните ценности за потребителя, а не само на конкурентната цена. При подбора на средствата особено внимание ще бъде отделено на модерните медии – уебмаркетинг, социални мрежи, високи технологии и новия туристически портал.
За първите 10 месеца на 2011 г. България е посетена от 5.8 млн. чуждестранни туристи, което е с 4.4 % повече спрямо същия период на предходната година. Приходите са се увеличили с 3.7 % и са достигнали 2.5 млрд. евро.
Страната ни се е представила добре на големите специализирани изложения в Берлин и Лондон, отчете пред Националния съвет по туризъм ресорният министър Трайчо Трайков. Според него в наглед не толкова важни пазари има много неизползван потенциал. Като пример той посочи Македония, Узбекистан, Азербайджан и Полша, където имало не по-малко платежоспособни туристи, отколкото в Швейцария.