Областната администрация във Варна предлага създаването на уеб базирана платформа за събиране на информация и вземане на бързи решения при възникване на кризисни ситуации в региона.
Това съобщи областният управител проф. Андрияна Андреева, която представи пред журналисти своята работа през последната една година. По думите ѝ идеята е всяка община да определи най-рисковите точки и да бъдат поставени датчици или други сигнални апарати, управлявани от изкуствен интелект.
При възникване на ситуация, данните веднага ще бъдат подавани към платформата и ще стават достояние както на институциите, така и на обществеността. Така реакцията за овладяване на пожари, заледявания, снегонавявания или други проблеми ще бъде максимално бърза. Пилотно проектът вече се разработва в Община Аксаково.
"В момента областната управа предлага близо 30 електронни административни услуги", допълни Андреева. По думите ѝ осем са публичните регистри, които се поддържат на сайта на институцията, включително за провеждане на обществени поръчки и на държавната собственост.
Андреева допълни, че в процес на подготовка е прилагането на модела CAF - цялостен инструмент, който обхваща и анализира всички аспекти на управлението на качеството на работата в публичната администрация.
Областната управа във Варна е единствената в страната, която има четири приемни за граждани всеки месец, като едната е за граждани, които имат свои предложения и проекти.
Андреева припомни, че като областен управител възстанови инициативата на свои предшественици всеки месец да се провеждат срещи с кметовете на общините от региона. Вече са проведени 6 такива, като домакини са били различни общини.
Сред дискутираните теми са били събирането на туристическия данък, проблемите с липсата на медицински кадри и аптеки в малките селища, справянето с бездомните животни и с незаконните сметища. Като общ проблем за общините тя изтъкна и транспортната свързаност между тях, като посочи, че вече се разработва нова транспортна схема на областта.
"На сайта на администрацията вече гражданите могат да намират актуална информация за резултатите от провеждания от Регионалната здравна инспекция мониторинг за чистотата на водите за къпане в региона", допълни Андреева.
Тя припомни още, че през последната година един от основните акценти в работата ѝ бяха младите хора. В рамките на нейната инициатива „Открито за държавната администрация“ са проведени 18 образователни срещи с ученици и студенти, които на място са се запознали с работата на експертите от институцията.
Освен това в областната управа бе създадена "АРТгалерия 12" - пространство за представяне на творци от 12-те общини в региона.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Това съобщи областният управител проф. Андрияна Андреева, която представи пред журналисти своята работа през последната една година. По думите ѝ идеята е всяка община да определи най-рисковите точки и да бъдат поставени датчици или други сигнални апарати, управлявани от изкуствен интелект.
При възникване на ситуация, данните веднага ще бъдат подавани към платформата и ще стават достояние както на институциите, така и на обществеността. Така реакцията за овладяване на пожари, заледявания, снегонавявания или други проблеми ще бъде максимално бърза. Пилотно проектът вече се разработва в Община Аксаково.
"В момента областната управа предлага близо 30 електронни административни услуги", допълни Андреева. По думите ѝ осем са публичните регистри, които се поддържат на сайта на институцията, включително за провеждане на обществени поръчки и на държавната собственост.
Андреева допълни, че в процес на подготовка е прилагането на модела CAF - цялостен инструмент, който обхваща и анализира всички аспекти на управлението на качеството на работата в публичната администрация.
Областната управа във Варна е единствената в страната, която има четири приемни за граждани всеки месец, като едната е за граждани, които имат свои предложения и проекти.
Андреева припомни, че като областен управител възстанови инициативата на свои предшественици всеки месец да се провеждат срещи с кметовете на общините от региона. Вече са проведени 6 такива, като домакини са били различни общини.
Сред дискутираните теми са били събирането на туристическия данък, проблемите с липсата на медицински кадри и аптеки в малките селища, справянето с бездомните животни и с незаконните сметища. Като общ проблем за общините тя изтъкна и транспортната свързаност между тях, като посочи, че вече се разработва нова транспортна схема на областта.
"На сайта на администрацията вече гражданите могат да намират актуална информация за резултатите от провеждания от Регионалната здравна инспекция мониторинг за чистотата на водите за къпане в региона", допълни Андреева.
Тя припомни още, че през последната година един от основните акценти в работата ѝ бяха младите хора. В рамките на нейната инициатива „Открито за държавната администрация“ са проведени 18 образователни срещи с ученици и студенти, които на място са се запознали с работата на експертите от институцията.
Освен това в областната управа бе създадена "АРТгалерия 12" - пространство за представяне на творци от 12-те общини в региона.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня