Столичният общински съвет (СОС) ще разгледа предложението на Наредбата за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в София, съобщиха от Съвета.
Приемането на такъв нормативен документ се налага заради повишената инвестиционна активност в столицата, която е с най-голяма територия и население в България, както и значителната степен на моторизация в града.
Транспорт на повикване ще тръгне в три квартала на София
Необходимо е допълнително регулиране и обезпечаване на транспортните връзки и възможността за паркиране. С приемането на предложената от зам.-кмета Дончо Барбалов, главния архитект Здравко Здравков и съветника Зафир Зарков наредба ще се определи влиянието на инвестиционното намерение върху транспортното натоварване и условията за паркиране в зоната му на въздействие.
Предвижда се създаването и поддържането на Единен базов транспортен модел на Столичната община, въз основа на който ще се извършват симулациите и ще се осигуряват необходимите нива на транспортно обслужване.
Основните цели на документа са доказване на транспортно-комуникационното обезпечаване на територията, влиянието на допълнителното натоварване на уличната мрежа и градската среда, осигуряване на възможност за добро ниво на транспортно обслужване на гражданите на столицата и гарантиране на техния жизнен стандарт, минимизиране и елиминиране на негативните влияния върху околната среда и хората.
Текстовете от Наредбата ще се прилагат при одобряване на подробни устройствени планове, предвиждащи строителство на обществени сгради с разгъната застроена площ над 20 000 метра и/или височина над 50 метра, а също и при увеличаване на разгънатата застроена площ спрямо подробния устройствен план с повече от 20% в процеса на издаване на виза за проектиране.
Текстовете ще се прилагат още и при инвестиционни проекти на нови обекти с необходими или предвидени повече от 200 места за паркиране и гариране, както и при промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешение за строеж, както и при надстрояване, пристрояване и промяна на предназначението на обектите, когато същите водят до повече от 200 места за паркиране и гариране.
На редовното си заседание на 13 юли от 10:00 часа Столичният общински съвет ще разгледа още проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, с която се регламентира, че водачът на индивидуално електрическо превозно средство няма да има право да развива скорост, по-висока от 25 км/ч.
Приемането на такъв нормативен документ се налага заради повишената инвестиционна активност в столицата, която е с най-голяма територия и население в България, както и значителната степен на моторизация в града.
Транспорт на повикване ще тръгне в три квартала на София
Необходимо е допълнително регулиране и обезпечаване на транспортните връзки и възможността за паркиране. С приемането на предложената от зам.-кмета Дончо Барбалов, главния архитект Здравко Здравков и съветника Зафир Зарков наредба ще се определи влиянието на инвестиционното намерение върху транспортното натоварване и условията за паркиране в зоната му на въздействие.
Предвижда се създаването и поддържането на Единен базов транспортен модел на Столичната община, въз основа на който ще се извършват симулациите и ще се осигуряват необходимите нива на транспортно обслужване.
Основните цели на документа са доказване на транспортно-комуникационното обезпечаване на територията, влиянието на допълнителното натоварване на уличната мрежа и градската среда, осигуряване на възможност за добро ниво на транспортно обслужване на гражданите на столицата и гарантиране на техния жизнен стандарт, минимизиране и елиминиране на негативните влияния върху околната среда и хората.
Текстовете от Наредбата ще се прилагат при одобряване на подробни устройствени планове, предвиждащи строителство на обществени сгради с разгъната застроена площ над 20 000 метра и/или височина над 50 метра, а също и при увеличаване на разгънатата застроена площ спрямо подробния устройствен план с повече от 20% в процеса на издаване на виза за проектиране.
Текстовете ще се прилагат още и при инвестиционни проекти на нови обекти с необходими или предвидени повече от 200 места за паркиране и гариране, както и при промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешение за строеж, както и при надстрояване, пристрояване и промяна на предназначението на обектите, когато същите водят до повече от 200 места за паркиране и гариране.
На редовното си заседание на 13 юли от 10:00 часа Столичният общински съвет ще разгледа още проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, с която се регламентира, че водачът на индивидуално електрическо превозно средство няма да има право да развива скорост, по-висока от 25 км/ч.