Таксиметрови шофьори се събраха на протест пред Терминал 2 на летище София срещу новата организация на движението, влязла в сила от 9 януари. Шофьорите блокираха входа и изхода на Терминала, като посочиха, че ако исканията им не бъдат чути, ще останат до 22:00 часа днес.
Летище София е обект от националната критична инфраструктура. България е подписала множество международни документи, с които осигурява безпроблемното въздухоплаване, както за излитащи и кацащи полети в страната, така и за преминаването на транзитни полети. Съответно всякакви възпрепятствия, затруднения и блокирания на стратегическия обект могат да доведат до последствия, които могат да са много сериозни. Обръщам се към хората, които имат намерение да протестират, да блокират и възпрепятстват движението от и към Терминал 2 да са наясно с отговорността, която поемат и съответните последствия. Това каза пред журналисти Радослав Тодоров, ръководител “Паркинги” на Летище София, преди протеста на таксиметрови шофьори там.
Основна тема на недоволството им е организацията на движение на Летището, която влезе в сила на 9-ти януари, и което предвижда всяко следващо влизане на автомобил в рамките на 60 минути, осъществено след първото, да се заплаща.
Нова организация за достъп и престой на Летище София: „Зона за прегръдки“ и бариерни системи
На въпрос какви са последствията Тодоров обясни, че са тези, които са законово установени. Бих искал са разсея няколко от твърденията, първо - Летище София не ограничава влизанията, всеки може да влезе по всяко време, като е осигурен безплатен достъп в “зоната за прегръдки” на всеки час - 10 мин. Тоест около 20 безплатни влизания за едно денонощие - това важи както за гражданите, така и за такситата, които не са официалния таксиметров превозвач, който искам да подчертая е избран с обществен търг, каза той.
Според Тодоров няма напрежение, а идеята на тази зона е да осигурява пропускливост. Летището е зона, в която не трябва да се задържат много хора, дълго време. Тази мярка не е нищо ново, дори и за България - във Варна и Бургас също има такива бариери, както и в световен мащаб, периода от 10 мин. е напълно достатъчен, смята той.
Припомняме, че от летище обявиха, че системата е резултат от въвеждането на най-добрите европейски практики и има за цел да подобри организацията на движението, безопасността и качеството на обслужване на пътници и посетители. Също така тя ще предотврати неправилното паркиране и задръстванията, като същевременно ще предложи гъвкави и удобни решения за престой и паркиране.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.