Комисията по транспорт към Столичния общински съвет прие доклад на общинските съветници Карлос Контрера и Зафир Зарков за удължаването - до 30 април, на срока на спиране на четирите нощни автобусни линии - нр. 1, 2, 3 и 4, на територията на Столичната община. Предстои СОС да вземе окончателното решение.
Нощният транспорт в София беше спрян в началото на пандемията и трябваше да бъде възстановен на 1 февруари.
Вносителите на доклада изтъкват като причини влошената епидемична обстановка, липсата на достатъчно пътници по тези линии и покачването на цените на горивата.
София иска помощ от държавата за градския транспорт
Удължената епидемична обстановка и интензивното развитие на пандемичната вълна наложиха прилагането на определени мерки за намаляване на въздействието на COVID-19 върху общественото здраве и здравната система, се посочва в доклада.
Като част от мерките за овладяване на разпространението на вируса са и тези в обществения транспорт, които са свързани и с извънредни разходи - дезинфекция на превозните средства, купуване на дезинфектанти за служителите в транспортните дружества, отбелязват вносителите.
Те посочват, че пускането на нощния транспорт ще генерира голямо разходно перо, поради ниската натовареност на линиите.
Нощният транспорт в София беше спрян в началото на пандемията и трябваше да бъде възстановен на 1 февруари.
Вносителите на доклада изтъкват като причини влошената епидемична обстановка, липсата на достатъчно пътници по тези линии и покачването на цените на горивата.
София иска помощ от държавата за градския транспорт
Удължената епидемична обстановка и интензивното развитие на пандемичната вълна наложиха прилагането на определени мерки за намаляване на въздействието на COVID-19 върху общественото здраве и здравната система, се посочва в доклада.
Като част от мерките за овладяване на разпространението на вируса са и тези в обществения транспорт, които са свързани и с извънредни разходи - дезинфекция на превозните средства, купуване на дезинфектанти за служителите в транспортните дружества, отбелязват вносителите.
Те посочват, че пускането на нощния транспорт ще генерира голямо разходно перо, поради ниската натовареност на линиите.