96538
Четири нощни линии тръгват в столицата от 7 април
Нощен транспорт в София ще върви от 7 април до края на годината. Ще се движи от полунощ до 4.00 ч. сутринта и ще кръстосва диаметрално столицата с 4 линии - Люлин - Младост, Обеля - Студентски град, Овча купел - Левски и Дружба - Гоце Делчев.
Четирите линии ще се засичат пред Националната галерия, където пътниците ще могат да се прекачат. Цената на билета ще е 2 лева и ще важи за цялата нощ, но абонаментните карти за транспорт не важат за нощните автобуси. Маршрутите ще обслужват 14 автобуса - всички с видеонаблюдение.
ВИЖТЕ КАРТАТА НА МАРШРУТИТЕ ТУК
Столична община иска да привлече в нощните автобуси младите хора и тези с нестандартно работно време. Маршрутите свързват противоположни крайща на столицата, за да могат да минат през най-много точки. Ще има възможност за прекачване и смяна на посоката. Това обясни зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.
"Всички основни линии ще стигат по едно и също време в центъра. Хората ще могат да ги използват неограничено, така че да имат и свободно време спокойно да се прикачат между съответните линии", поясни той.
Засега не се предвижда абонаментните карти за транспорт да важат за нощните автобуси. "Този билет ще важи за всички линии, които се движат през нощта, т.е. за целия градски транспорт, който сме осигурили между полунощ и 4.00 ч. сутринта. С този билет хората ще могат да пътуват неограничено. В автобусите ще има кондуктори и закупуването на билет ще бъде задължително", заяви още Крусев.
От пролетта пускат нощен транспорт в София, ще се возим с карти от 2 лева
За сигурността в превозните средства през нощта ще се грижи СДВР, но са взети и други мерки. "Всички автобуси, които ще изпълняват курсове от нощните линии са оборудвани с видеонаблюдение, а водачът е отделен физически от пътниците", каза той.
Графикът на автобусите ще може да бъде проверяван на сайта на Център за градска мобилност и е съобразен и с жълтите светофари през нощта. Спирките за първата линия Люлин - Младост, например, са 50, но шофьорът няма да спира на всяка.
Вече зареждаме телефоните в градския транспорт (СНИМКА)
"Автобусите няма да спират на всички спирки по маршрутите, ако няма хора. Има ли пътници за слизане, те ще трябва да индикират на водача със съответните стоп бутони, които са разположени в превозното средство. А ако искат да се качат на автобуса, водачът трябва да има достатъчна видимост, за да забележи на съответната спирка чака човек и да спре", обясни Крусев.
Експерименталният нощен транспорт в София ще струва на общината за 9 месеца 900 000 лева. Ако проектът бъде успешен, може да остане и за постоянно.
Четирите линии ще се засичат пред Националната галерия, където пътниците ще могат да се прекачат. Цената на билета ще е 2 лева и ще важи за цялата нощ, но абонаментните карти за транспорт не важат за нощните автобуси. Маршрутите ще обслужват 14 автобуса - всички с видеонаблюдение.
ВИЖТЕ КАРТАТА НА МАРШРУТИТЕ ТУК
Столична община иска да привлече в нощните автобуси младите хора и тези с нестандартно работно време. Маршрутите свързват противоположни крайща на столицата, за да могат да минат през най-много точки. Ще има възможност за прекачване и смяна на посоката. Това обясни зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.
"Всички основни линии ще стигат по едно и също време в центъра. Хората ще могат да ги използват неограничено, така че да имат и свободно време спокойно да се прикачат между съответните линии", поясни той.
Столична община
Засега не се предвижда абонаментните карти за транспорт да важат за нощните автобуси. "Този билет ще важи за всички линии, които се движат през нощта, т.е. за целия градски транспорт, който сме осигурили между полунощ и 4.00 ч. сутринта. С този билет хората ще могат да пътуват неограничено. В автобусите ще има кондуктори и закупуването на билет ще бъде задължително", заяви още Крусев.
От пролетта пускат нощен транспорт в София, ще се возим с карти от 2 лева
За сигурността в превозните средства през нощта ще се грижи СДВР, но са взети и други мерки. "Всички автобуси, които ще изпълняват курсове от нощните линии са оборудвани с видеонаблюдение, а водачът е отделен физически от пътниците", каза той.
Столична община
Графикът на автобусите ще може да бъде проверяван на сайта на Център за градска мобилност и е съобразен и с жълтите светофари през нощта. Спирките за първата линия Люлин - Младост, например, са 50, но шофьорът няма да спира на всяка.
Вече зареждаме телефоните в градския транспорт (СНИМКА)
"Автобусите няма да спират на всички спирки по маршрутите, ако няма хора. Има ли пътници за слизане, те ще трябва да индикират на водача със съответните стоп бутони, които са разположени в превозното средство. А ако искат да се качат на автобуса, водачът трябва да има достатъчна видимост, за да забележи на съответната спирка чака човек и да спре", обясни Крусев.
Столична община
Експерименталният нощен транспорт в София ще струва на общината за 9 месеца 900 000 лева. Ако проектът бъде успешен, може да остане и за постоянно.