/ ThinkStock/Getty Images
Върховният касационен съд потвърди 5-годишната присъда на Христо Тиляшев, обвинен в причиняване на железопътната катастрофа на гара Калояновец през юли 2014 г.

Очна ставка решава делото за жп катастрофата в Калояновец

При инцидента загина машинистът на влака и бяха причинени средни телесни повреди на четири лица. Обвиняемият е лишен и от правото да упражнява професия „локомотивен машинист“ за срок от осем години. Той вече се намира в пловдивския затвор.

През юни миналата година Пловдивският апелативен съд потвърди присъдата срещу Христо Тиляшев, като наказанието му беше намалено от шест на пет години лишаване от свобода.
 
Върнаха делото за катастрофата в Калояновец на първа инстанция

Магистратите не приеха твърдението на подсъдимия, че причина за произшествието е внезапна промяна на светлинната сигнализация, преди навлизането в гарата.  Пред съда бяха разпитани двама полицейски служители, които са разговаряли веднага след инцидента с подсъдимия, който споделил пред тях, че преди катастрофата преглеждал книжката за разписанието.

Опитал се е да реагира едва, когато колегата му извикал, че преминава светлинния семафор с над сто километра в час при разрешени четиридесет. По делото е установено още, че от страна на ръководител-движение на гара Калояновец не са допуснати нарушения.

Разпитват нови свидетели по делото срещу Тиляшев

Апелативните съдии намалиха от шест на пет години затвор присъдата на Христо Тиляшев. Той е с чисто съдебно минало и е преминал на работа в поделение за пътнически превози няколко седмици преди инцидента.

Осъдиха на 8 години и половина затвор помощник-машиниста от Калояновец

Като смекчаващо отговорността обстоятелство освен това беше прието, че въпреки човешката грешка катастрофата е могла да бъде предотвратена. Трасето в района на гара Калояновец е снабдено с техника, с която при несъобразяване на машиниста със светофорите, движението на влака автоматично се преустановява.

Експертите са констатирали, че приемащото устройство в локомотива се е намирало в изключено положение и не е сервизирано продължителен период от време. Освен това локомотивната бригада и още над сто техни колеги от депото в Пловдив не са били обучени да работят с него и в случая то не е използвано.