Около 2 500 проверки в търговски и туристически обекти по Черноморието е извършила Комисията за защита на потребителите от началото на летния сезон. Съставени са 150-160 акта за нарушения като основното е несъвпадение между обещаното и предоставеното в заведения и хотели. Такива са и най-честите сигнали от туристи. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Нова ТВ.
Има и оплаквания от неизрядни отношение между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите. По думите на председателя изключително редки са случаите на начисляване на такси от типа – „празен стол”, „празна чиния”, „желание на клиента” и т.н. „Имаше няколко случаи, в които търговци се опитваха некоректно да заблуждават своите клиенти, че дължат определени суми за неща, които по-скоро бяха измислени”, добави Маргаритов. Той даде пример с т. нар. такса „желание на клиента”, която бе начислена на посетители на заведение в Кранево, пожелали допълнителна обработка на поръчаното ястие. Според него това е нарушение, тъй като услугата не е предвидена в менюто, а законът изисква предлаганото в заведението да се описва там. Но отново подчерта, че това са по-скоро спорадични случаи, защото статистиката на Комисията показва, че в последните години нарушенията намаляват.
Маргаритов потвърди, че проверките на КЗП по морето продължават до края на сезона, като посочи, че те не би следвало да смущават осъществяващите дейността си съгласно изискванията на закона търговци.
Има и оплаквания от неизрядни отношение между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите. По думите на председателя изключително редки са случаите на начисляване на такси от типа – „празен стол”, „празна чиния”, „желание на клиента” и т.н. „Имаше няколко случаи, в които търговци се опитваха некоректно да заблуждават своите клиенти, че дължат определени суми за неща, които по-скоро бяха измислени”, добави Маргаритов. Той даде пример с т. нар. такса „желание на клиента”, която бе начислена на посетители на заведение в Кранево, пожелали допълнителна обработка на поръчаното ястие. Според него това е нарушение, тъй като услугата не е предвидена в менюто, а законът изисква предлаганото в заведението да се описва там. Но отново подчерта, че това са по-скоро спорадични случаи, защото статистиката на Комисията показва, че в последните години нарушенията намаляват.
Нова платена услуга по морето - "желание на клиента"
Маргаритов потвърди, че проверките на КЗП по морето продължават до края на сезона, като посочи, че те не би следвало да смущават осъществяващите дейността си съгласно изискванията на закона търговци.