Поредната публична инициатива на иновативните класове в Гимназия "Райко Цончев" е откриването на изложба-инсталация на тема: "Светът на древните гърци и нашият свят". Събитието финализира работата по проект за обучение по предметите литература и изобразително изкуство.
Проектът дава възможност на осмокласниците и деветокласниците да съпоставят изразните възможности на словото и на графиката, да развиват креативността и способността си за концептуално мислене, да прилагат уменията си за самомениджмънт, както и познанията си за мениджмънт на официално събитие.
Започна методическата учебна година в гимназия "Райко Цончев"
Посетителите на изложбата ще имат възможност да видят ученическите илюстрации по Омировата епическа поема "Илиада", да прочетат техните "писма в бутилки" с индивидуалната им представа за света, в който живеят, да видят макет на Ахиловия щит (апликация и графика). Част от събитието ще бъде и представянето на няколко живи картини по "Илиада".
Откриването на изложбата ще се състои днес от 15.00 часа във фоайето на Висшето училище по мениджмънт.
Пред Дарик двете преподавателки, работили по изложбата - Маргарита Христова (БЕЛ) и Олга Иванова (Из. изкуство) разказаха, че едно от важните постижения на проекта им е партньорството – веднъж между учители, втори път между педагози и деца, както и груповата работа на самите ученици. Занятията са провеждани паралелно – прочит на поемата „Илиада“ е съчетаван с рисуване по възприетия текст. Ние ги насърчаваме да мислят, да съчиняват и резултатите са видими – те дискутират, питат, търсят информация, посочва Христова. Според нея това е основен принцип в иновативната работа – учителят да се подготви предварително преди часа, а в клас да даде възможност на децата да бъдат активни.
Проектът е започнал като идея за изложба с рисунки, а впоследствие се е развил – учениците сами са предложили да напишат есета и да направят писма в бутилки; по-късно е добавен и големия щит на Ахил, живите картини. Ключов момент при подготовката ни бе менажирането, разказа Христова. Всяка изява на учениците от гимназията има мениджъри, които да се опитат да предложат успешно събитието като културен продукт на добричката общественост.
Единственото негативно нещо, което отчитат преподавателите в проекта, е написаното от децата в есетата, които придружават рисунките. Там, пишейки за нашето време, децата са по-често с мрачна нагласа към света, който ни заобикаля, посочват учителките. Затова, според тях, трябва по-често да им показваме красивите неща в живота ни, категорични са те.
Проектът дава възможност на осмокласниците и деветокласниците да съпоставят изразните възможности на словото и на графиката, да развиват креативността и способността си за концептуално мислене, да прилагат уменията си за самомениджмънт, както и познанията си за мениджмънт на официално събитие.
Започна методическата учебна година в гимназия "Райко Цончев"
Посетителите на изложбата ще имат възможност да видят ученическите илюстрации по Омировата епическа поема "Илиада", да прочетат техните "писма в бутилки" с индивидуалната им представа за света, в който живеят, да видят макет на Ахиловия щит (апликация и графика). Част от събитието ще бъде и представянето на няколко живи картини по "Илиада".
Откриването на изложбата ще се състои днес от 15.00 часа във фоайето на Висшето училище по мениджмънт.
Пред Дарик двете преподавателки, работили по изложбата - Маргарита Христова (БЕЛ) и Олга Иванова (Из. изкуство) разказаха, че едно от важните постижения на проекта им е партньорството – веднъж между учители, втори път между педагози и деца, както и груповата работа на самите ученици. Занятията са провеждани паралелно – прочит на поемата „Илиада“ е съчетаван с рисуване по възприетия текст. Ние ги насърчаваме да мислят, да съчиняват и резултатите са видими – те дискутират, питат, търсят информация, посочва Христова. Според нея това е основен принцип в иновативната работа – учителят да се подготви предварително преди часа, а в клас да даде възможност на децата да бъдат активни.
Проектът е започнал като идея за изложба с рисунки, а впоследствие се е развил – учениците сами са предложили да напишат есета и да направят писма в бутилки; по-късно е добавен и големия щит на Ахил, живите картини. Ключов момент при подготовката ни бе менажирането, разказа Христова. Всяка изява на учениците от гимназията има мениджъри, които да се опитат да предложат успешно събитието като културен продукт на добричката общественост.
Единственото негативно нещо, което отчитат преподавателите в проекта, е написаното от децата в есетата, които придружават рисунките. Там, пишейки за нашето време, децата са по-често с мрачна нагласа към света, който ни заобикаля, посочват учителките. Затова, според тях, трябва по-често да им показваме красивите неща в живота ни, категорични са те.