Калоян Ханджийски
Калоян Ханджийски / Дарик, архив
ДСБ в Благоевград се обяви срещу варианта на държавата за автомагистрала „Струма”.

"Всички са се впрегнали да ни доказват един проект, който е безумен по своята същност, като много спешен. Говоря за това, което предлагат – едното платно на автомагистрала „Струма” да мине в планината над Кресна, а другото  - по настоящия път, в района на Кресненското дефиле. Това не е магистрала, а имитация на магистрала", смята лидерът на ДСБ в Благоевград Калоян Ханджийски.

Според него и съпартийците му големият проблем ще остане за Кресна и гражданите на общината, защото там стават много катастрофи, това е трасето с най-много смъртни случаи. По думите му проблемът се замита по грозен начин, а изграждането на магистралата касае всички жители на Благоевградска област.

В Симитли са убедени, че магистрала "Струма" ще даде икономически тласък на района

Ханджийски сподели, че преди 3 години партия ГЕРБ се спряла на три проекта, които са представени в Брюксел. Този, новият, е съвсем различен от тях и някой се опитва да ни убеди, че има консенсус по темата.

„Категорично изразявам становище на ДСБ-Благовград – това нещо не е така, ние сме против. Това вещае много жертви и настоящите проблеми си остават. Искаме дискусия. Европейската комисия осигури финансиране по Оперативната програма, ние ги усвояваме. Сега ГЕРБ решава, че са похарчени повечето пари и търси евтин вариант. И предлага половин магистрала. Аз съм за цяла магистрала. Нека специалистите кажат кой е най-удачният вариант, но да се сложат всички неща на масата. В случая се заобикаля най-важното – животът и здравето на хората”, подчерта лидерът на ДСБ в Благоевград.

Двама министри направиха копка на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник

Той е за един от трите варианта - или серия от тунели, или дълъг тунел, или двете платна в планината. „Тези варианти преди 3 години бяха внесени, никой не е казал, че нещо по-различно трябва да се случи. Защо трябва някой сега да се сеща да предлага четвърти вариант, който е безумен, защото това е половин магистрала. Къде се е чуло и видяло на един крак да се движим?”, попита риторично Ханджийски.