Започна демонтажът на над 80-годишния мост над река Струма в Симитли.
Той е строен през 1939 година от германците, а гаранцията му е изтекла преди двайсетина години, предаде кореспондентът на БГНЕС за региона.
Срещу 2 млн. лева ще бъде изградено изцяло ново съоръжение, което ще бъде с две ленти за движение и на товарни МПС. Също като до сега, по новия мост ще преминават и пешеходци.
Укрепват четири свлачища в страната
С помощта на оксижен се режат мантинелите и предпазните парапети, а след това ще бъде започнат демонтажът на носещата конструкция. Средствата са осигурени от АПИ, от вчера, 1 септември, мостът е затворен за преминаване на МПС и на пешеходци.
От амортизирания вече железен мост е изместен по временен мост захранващият водопровод на Симитли, в момента се преместват и преминаващите по него кабели.
Мостът е връзка между центъра на Симитли с квартал „Ораново“, главен път Е-79, бъдещата магистрала „Струма“ и път 2-19 Симитли-Предел-Банско и ГКПП „Илинден-Екзохи“. Така в Симитли сега се влиза през село Черниче от юг и Железница от север.
В село Железница, също над река Струма, има подобен мост, който преди 20 години бе налят с бетон, а експлоатацията му продължава. И по него движението се извършва с изчакване и без разминаване.
Той е строен през 1939 година от германците, а гаранцията му е изтекла преди двайсетина години, предаде кореспондентът на БГНЕС за региона.
БГНЕС
Укрепват четири свлачища в страната
С помощта на оксижен се режат мантинелите и предпазните парапети, а след това ще бъде започнат демонтажът на носещата конструкция. Средствата са осигурени от АПИ, от вчера, 1 септември, мостът е затворен за преминаване на МПС и на пешеходци.
От амортизирания вече железен мост е изместен по временен мост захранващият водопровод на Симитли, в момента се преместват и преминаващите по него кабели.
БГНЕС
В село Железница, също над река Струма, има подобен мост, който преди 20 години бе налят с бетон, а експлоатацията му продължава. И по него движението се извършва с изчакване и без разминаване.
БГНЕС