Откриха неизвестна планета
Откриха неизвестна планета / Guliver/Getty Images

Нова сгушена планета откриха астрономите в издутината на Млечния път.

Мистериозният обект е с маса между масите на Сатурн и Юпитер и орбитира около звезда с маса, наполовина на тази на Слънцето на 22000 светлинни години от Земята, пише агенция „Фокус".

Учени наблюдаваха най-ранните етапи от формирането на планета

Официалното обозначение на звездата е OGLE-2014-BLG-1760. Тя е открита с помощта на техника, позната като гравитационна леща. Когато светлината преминава през масивно космическо тяло, гравитацията му може да огъне пространство-времето. Пътят на светлината се пречупва покрай обекта подобно на светлината, която се пречупва през лещите на очила. В Космоса този ефект прави далечни обекти по-ярки.

Комети донесли живота на Земята

Използвайки гравитационна леща, астрономи са засекли приличаща на Сатурн екзопланета в близост до централната изпъкналост на Млечния път. Според изследването извънслънчевата планета е с маса около 180 пъти масата на Земята.

Тя орбитира около звездата си на разстояние приблизително 1.75 пъти разстоянието между Земята и Слънцето. Масата на звездата-майка е приблизително 0.51 слънчеви маси. Системата се намира на около 22000 светлинни години, което предполага, че има голяма вероятност да е в издутината на Млечния път.