/ ThinkStock/Getty Images
Адвокатска кантора съобщи в събота, че е подала първата жалба на инвеститор в Германия, която иска обезщетение от автомобилния производител „Даймлер“ заради „дизелгейт“.
 
Жалбата е била подадена в петък в Районния съд на Щутгарт от германската адвокатска кантора „Тилп“. В нея компанията „Даймлер“ е обвинена за „различни манипулации на пазара“ от 2014 г. насам и пренебрегване на „огромните рискове, свързани с инсталирането на забранено устройство в превозните средства“ за контролиране на азотните оксиди, заяви адвокат Андреас Тилп в изявление.
 
Нови обвинения срещу „Фолксваген” - обгазявали хора и маймуни с вредни емисии

Скандалът се появи, когато групата на „Фолксваген“ призна през 2015 г. инсталиране на т.нар. „устройства за поражение“ в около 11 милиона автомобила с дизелови двигатели по света, с което ги направила да изглеждат по-малко замърсяващи при лабораторните тестове, отколкото всъщност колите бяха на пътя. Засегнатите автомобили включват автомобили на VW, но също така и тези от Audi, Porsche, Skoda и Seat.
 
Заради „Дизелгейт”: Арестуваха главния изпълнителен директор на „Ауди”

Тилп цитира интервю, дадено през септември 2015 г. в разгара на скандала от Дитер Цетше, шеф на „Даймлер“, в което той каза, че „за разлика от Фолксваген, Даймлер не е инсталирал измамнически софтуер в своите автомобили“. Компанията-майка на "Мерцедес" обаче се оказа въвлечена в глобалния скандал, след като марката изтегли 774 000 автомобила в Европа, които са били със софтуер, който може да манипулира емисиите, сочи доклад на германското министерство на транспорта от 11 юни.
 
Съдът в Германия позволи на градовете да не допускат дизелови коли

Фирмата изчисли, че акциите са спаднали с най-малко 12,5%, което може да доведе до искове „за милиарди“ срещу производителя. Тилп заяви, че очаква много повече акционери да се присъединят към иска. Понастоящем тази адвокатска фирма представлява повече от 2000 жалби, съставени от частни и институционални акционери, в иск за вреди от 5,4 млрд. евро срещу Фолксваген заради „дизелгейт“.
БТА