/ Getty

Източник, близък до екипа, който ръководи въздушното движение на летище “Роналд Рейгън”, е споделил пред “CNN”, че в нощта на фаталния инцидент един ръководител е отговарял за две различни позиции в контролната кула

Според неназованото лице това е стандартна практика, при която един човек регулира трафика на самолети и хеликоптери. 

“The New York Times” от своя страна оповестиха детайли от вътрешен доклад на Федералното управление на гражданската авиация в САЩ, според които броят на ръководителите в кулата по време на сблъсъка е бил “нетипичен предвид часа и нивото на натовареност”. 

Кадри и аудиозапис разкриват последните моменти преди авиоинцидента край Вашингтон (ВИДЕО)

Източникът на “CNN” е споделил, че контролната кула разполага с 85% от необходимия персонал.  

Тони Стантън, експерт от австралийската Агенция за авиационна безопасност, заяви за медията, че за разлика от други летища, РВД кулата на летище "Роналд Рейгън" използва две радио честоти - една за хеликоптери и една за самолети. Според него това може да е довело до лоша ситуационна осведоменост

Друг доклад за предишни инциденти на същото летище описва три други случая, при които летателни апарати са били на косъм от това да се сблъскат - един през 2024 г. и два през 2022 г. 

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.

CNN