Източник, близък до екипа, който ръководи въздушното движение на летище “Роналд Рейгън”, е споделил пред “CNN”, че в нощта на фаталния инцидент един ръководител е отговарял за две различни позиции в контролната кула.
Според неназованото лице това е стандартна практика, при която един човек регулира трафика на самолети и хеликоптери.
“The New York Times” от своя страна оповестиха детайли от вътрешен доклад на Федералното управление на гражданската авиация в САЩ, според които броят на ръководителите в кулата по време на сблъсъка е бил “нетипичен предвид часа и нивото на натовареност”.
Кадри и аудиозапис разкриват последните моменти преди авиоинцидента край Вашингтон (ВИДЕО)
Източникът на “CNN” е споделил, че контролната кула разполага с 85% от необходимия персонал.
Тони Стантън, експерт от австралийската Агенция за авиационна безопасност, заяви за медията, че за разлика от други летища, РВД кулата на летище "Роналд Рейгън" използва две радио честоти - една за хеликоптери и една за самолети. Според него това може да е довело до лоша ситуационна осведоменост.
Друг доклад за предишни инциденти на същото летище описва три други случая, при които летателни апарати са били на косъм от това да се сблъскат - един през 2024 г. и два през 2022 г.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.