/ / ThinkStock/Getty Images
Учени са открили нов вид динозавър, след като останките му са били огрешно идентифицирани и съхранявани в музейна колекция в продължение на десетилетия, съобщи Си Ен Ен.п

Динозавърът, чиито фосили, открити през 1978 г., се пазят в колекцията на университета Витватерсранд в Йоханесбург, първоначално е идентифициран като Massospondylus от ранния юрски период. След направена нова оценка на мострите изследователи от Природонаучния музей в Лондон и университета на Витватерсранд са установили, че наличните кости и череп принадлежат на напълно нов вид.

Нов вид динозавър, с бодлив гръбнак за защита, открит в Патагония

"Колегите години наред са гледали фосилите, но са смятали, че са от необичаен екземпляр на добре познатия Massospondylus", казва Пол Барет от изследователския екип.

Специалистите са потвърдили, че динозавърът принадлежи към различен вид, сравнявайки останките му с други фосили на Massospondylus. Учените са открили различия във вида на черепа и черепните кости, както и в някои други характеристики - достатъчно, за да заключат, че става въпрос за съвсем различен вид.

Учени откриха фосили от растителноядно влечуго, живяло преди 300 млн. години

Отдавайки почит към южноафриканското наследство, изследователите са прекръстили новооткрития вид на Ngwevu intloko, което на езика Кхоса означава "сив череп". Представителите на вида са били с дължина около три метра, имали са набито тяло и малка глава, и са се хранили с растителност и дребни животни.

Находката ще помогне на учените за по-доброто разбиране на прехода между периодите юра и триас преди около 200 млн. години. Според тях в преходния период са процъфтявали по-сложни екосистеми, отколкото се е смятало досега.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук