Нова програма ще финансира проекти на училища за преодоляване на последствията от пандемията. Максималният размер на финансиране за одобрен проект е до 50 000 лв.
"Учим заедно" цели да стимулира училищата да предложат и приложат работещи решения, които допринасят за наваксване на пропуските от пандемията в знанията и уменията на учениците в България. Програмата се реализира за първи път от фондация „Заедно в час” с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България”.
Десет учители от „Заедно в час“ преподават тази година в Старозагорско
Срокът за подаване на проектни предложения е 30 октомври през формуляр на сайта zaednovchas.bg/uchim-zaedno/
За програмата могат да кандидатстват държавните и общински училища в България. Одобрените проекти трябва да бъдат изпълнени в рамките на една година, считано от 1 януари 2022 г. Предимство в процеса на оценка ще получат идеите, които имат ясен план и визия за устойчиво развитие и след приключване на проекта, съобщават от "Заедно в час".
Какви проекти се търсят
Програмата цели да обхване ученици между 1. и 12. клас от държавни и общински училища в България и да отговори на техните образователни нужди и засилени от пандемията от Ковид-19, сред които са преодоляване на езикова бариера (ученици с различен майчин език), ниски академични резултати, ниска ангажираност в учебния процес, липса на ключови умения и специални образователни потребности. Насърчава се училищата да кандидатстват в партньорство с други училища, неправителствени организации и/или университети от страната и чужбина. Партньорствата носят допълнително точки в оценката на проектните предложения, затова приносът на партньорите трябва да бъде ясно посочен и обоснован.
Такева: Българският учител е един от най-иновативните в условията на пандемия
Сред допустимите дейности за проектите са:
-
Създаване на нова и/или различна организация на учебния процес;
-
Обучения и супервизия на училищния екип;
-
Партньорства с граждански организации или институции;
-
Прилагане на вече съществуващи или създаване на нови инструменти за адресиране на нуждите на учениците;
-
Допълнителни часове или организиране на извънкласни занимания за наваксване;
-
Създаване на нови или внедряване на съществуващи инструменти за подкрепа на учители;
-
Прилагане на разнообразни и иновативни начини на преподаване в училището;
-
Създаване на индивидуални учебни програми за ученици или група от ученици с конкретни нужди;
-
Създаване на нови процеси за подкрепа, консултации и включване на учениците в училищния живот;
-
И други дейности, които се надграждат логически и адресират нуждите на учениците в конкретното училище.