Умереното количество алкохол засилва сърцето
Умереното количество алкохол засилва сърцето / ThinkStock/Getty Images
Бразилски учени откриха, че умереното количество алкохол засилва сърцето, като научава клетките как да се справят със стрес, съобщи в. "Дейли мейл".

Ензимите, които организмът произвежда, за да почисти токсичния етанол от кръвта, са същите, които предпазват сърцето от увреждане.

Може ли алкохолът да е полезен за здравето? (ВИДЕО)

Излагането на сърцето на малко количество алкохол ефективно тренира тялото да създава ензими, необходими, за да се справи с инфаркт, твърдят учени от университета на Сао Пауло.

Големите количества алкохол обаче имат обратния ефект и правят сърцето по-уязвимо, отколкото ако човек въобще не пие.

Полезен алкохол няма, предупреждават лекари

Откритието може да доведе до разработване на лекарство, което да има укрепващ ефект за сърцето, без страничните рискове от пиенето на алкохол.

Големите количества алкохол правят сърцето уязвимо
Големите количества алкохол правят сърцето уязвимо ThinkStock/Getty Images

Учените не определят оптималното количество алкохол, защото то е индивидуално. Те са работили с еквивалента на две кенчета бира или две чаши вино дневно, но такова количество седмично надхвърля препоръчваното от здравните власти.

Алкохолът подтиква и двата пола да "слагат рога" на половинките

В опити с мишки учените се прекъсвали потока кислород и хранителни вещества към сърцето за 30 минути, за да симулират инфаркт на миокардата. Това увредило по-малко сърцата на животните, които преди това били изложени на алкохол.

В сърцата на "въздържателите" умрели 50 процента от клетките, а на "умерените пиячи" - само 30 процента от клетките.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук