/ / iStock/Getty Images
Учени направиха голяма крачка напред в търсенето на живот извън нашата планета, след като откриха две "потенциално обитаеми" планети, съобщава в. „Мирър“.

Специалисти от института „Карнеги“ откриха планети, орбитиращи около звездите GJ 180 и GJ 229. Става въпрос за две от най-близките до Слънцето звезди.

Как Юпитер може да ни помогне да открием обитаеми планети?

Планетите са кръстени GJ 180 d и GJ 229 Ac, а масата им е най-малко 7,5 и 7,9 пъти по-голяма от земната. „GJ 180 d е най-близката до нас нито много гореща, нито много студена супер-Земя, чиито приливни сили не са свързани със звездата й“, заяви съавторът на изследването Фабо Фън. „Това увеличава вероятността на нея да има живот“, допълва експертът.

Втората планета GJ 229 Ac е най-близката до нас нито много гореща, нито много студена супер-Земя, разположена в система, в която звездата й има компаньон - кафяво джудже. Била идентифицирана също трета впечатляваща планета - студен нептун, кръстен GJ 433 d. „Това е най-близката и най-студената подобна на Нептун планета, откривана някога“, отбеляза Фабо Фън.

Астрономи откриха гигантска екзопланета със странна орбита

Откритието идва дни след като НАСА оповести за откриването на екзопланета, на която може да има живот. Планетата TOI 700 d бе открита от спътника TESS на американското космическо ведомство. Тя е сред малкото идентифицирани в обитаемата зона на звездата си планети, чиито размери са сходни с тези на Земята.

„TESS е проектиран и бе изстрелян, за да открива подобни на Земята планети, орбитиращи около намиращи се наблизо звезди“, припомни астрофизикът Пол Херц от НАСА.