Младият пилот е в България от два дни и е инструктор на човека, чиято компания се занимава с продажби на жирокоптери. Той разказа интересни истории за страните, в които е бил, но сподели, че за него България е една от най-красивите страни.
Тим смята, че жирокоптерът е по-безопасно превозно средство от хеликоптера. Принципът на управление се състои в това, че има ротор, който повдига самата машина и не се задвижва от двигателя, а от въздуха. Измислен е от испанец, който първи пилотира с такава машина. Жирокоптерът е създаден преди хеликоптера. Използван е в Манхатън и в Ню Йорк за американската поща, защото може да се движи между сградите, разказа Тим.
Почти всеки може да лети с тази машина. Изискванията обаче са ограничения в теглото. То трябва да бъде до 110 килограма. Позволени са и 10 килограма багаж. В България не е контролирано летателно поле. Тоест всичко извън летищата може да се използва, без летателен план. Жирокоптерът може да се вдига на 3 000 метра височина или 10 000 фута. На по-голяма височина няма да има достатъчно кислород за пилота, а и плътността на въздуха е по-малка, по разреден е и няма да може да се движи нормално двигателят, обясни пилотът. А когато машината е срещу вятъра, трябва да се лети по-ниско.
Работата на Тим не е свързана с постоянно местоживеене, а с непрекъснати пътувания из различни страни. През 2009 е пътувал в Китай, Турция, Катар, после отново в Китай, Тайланд, Дубай. Той посещава различни страни и обучава желаещите да карат жирокоптер. Сега идва от Катар и там са най-добрите му приятели. Винаги му е приятно да пътува, среща се с интересни хора. Бил е с кралското семейство в Дубай, обучавал е принца на Дубай. Бил е инструктор и на собственика на най-голямата млекопроизводителна компания в Китай. Тим разказа, че в Китай не е позволено да се лети навсякъде, трябва да бъде легално. Със смях сподели, че там има корупция и винаги са имали пачки пари, за да могат да се оправят при евентуални проблеми. В Дубай например правила за летене не е имало, защото са летели за самия шейх.
В България в момента има само два жирокоптера, но има българска компания, която се опитва да разработи такъв модел летателен апарат. Пилотът вижда голям потенциал за България, защото, смята, че тя е прекрасна страна, уникална за полети. "От всички страни, в който съм бил мисля, че България е най-хубава за полети и за летене", сподели Тим. На своите приятели по света той разказва, че България е много красива страна. Той харесва много планините, Рила, Родопите.
Въпреки че жирокоптерът не е сертифициран модел и не е разрешено да се правят търговски и пътнически полети, а е само за хоби, това не е скъпо удоволствие, смята пилотът. "Можеш да си купиш мотоциклет за същите пари, а имаш самолет", а ще отидеш до места, до които никога не можеш да стигнеш с мотоциклет", казва Тим.
Според Тим версиите за изчезналия самолет са две - или е катастрофирал или е отвлечен. Но има много неща, които си противоречат в тези две теории и е трудно да се каже какво се е случило. Странно е, че ако е катастрофирал не са намери останки от него. А е нормално да намерят, смята пилотът.