/ / iStock/Getty Images
Телескопът „Джемини“ направи снимка на новия междузвезден посетител, преминаващ през Слънчевата система.

Ярко изразената опашка на космическия обект, която очевидно е продукт на обгазяване, изглежда потвърждава, че новият посетител на нашата Слънчева система наистина е комета.

Новооткрита комета може да се окаже пришълец от друга слънчева система

Изследователи от обсерваторията „Джемини“ на Хаваите успяха да заснемат обекта, обозначена като C/2019 Q4, който беше забелязан наскоро от руския астроном любител Генадий Борисов.

Според „Science Alert“, космическият обект е заснет от спектрографа на „North Telescope Gemini“, като снимката е направена в нощта на 9-10 септември.

Какво е Оумуамуа - загадъчният пришълец от друга слънчева система?

"Това изображение стана възможно поради способността на „Джемини“ бързо да коригира наблюденията си и да следи обекти като този, които имат много къси прозорци за видимост. Въпреки това, ние наистина трябваше да се справим с това, тъй като получихме последните подробности в 3:00 сутринта и можехме да го наблюдаваме до 4:45! ", заяви астрономът в обсерваторията Андрю Стивънс.

“Science Alert”” също така отбелязва, че „много изразената опашка“ на космическия обект, която се вижда на снимката, потвърждава, че това наистина е комета. C / 2019 Q4 е първият междузвезден посетител, който ясно образува опашка в резултат на обгазяване.

За още любопитни новини харесайте страницата ни във Facebook тук