Съвременната модна индустрия се променя и вместо на елитни манекени обръща внимание на момичета с несъвършена външност, твърди американското издание Harper's Bazaar.
Пример за това е Карли Скиортина, която със своя 44-ти размер дрехи вече взе участие в две кампании на нюйоркския бранд Kate Spade New York.
Карли работи като журналистка и създаде портала за жени Slutever. Тя нарича себе си ноудел. Nodel идва от думите not и model, тоест „не е модел". С тази дума наричат хората, които заради нестандартната си външност и големия брой поклонници в социалните мрежи могат да изместят супермоделите от рекламните кампании.
Бързо расте борят на жените, които възприемат модата като хоби, а не като основно занимание. От тях вече се интересуват и луксозните марки. Редакторката на списанието Paris Rewiew Хайли Гейтс блесна тази година в кампанията Sophie Buhai 2016.
Собственичката на магазини за цветя Лиза Пристъп се снима за американската фирма Banana Republic. 82-годишната Жаклин Мърдок с успех се представи в есенната кампания на Lanvin през 2012 година.
„В ерата на социалните медии миловидната външност не е интересна. Ние гледаме хората, защото те са важни, такива каквито са, и искаме да научим повече за тях", смята Скиортино.
„Ако блогърката носи дрехи 48-и размер, но има и 100 000 ползватели в Инстаграм, с удоволствие ще я включат в рекламна кампания. На такъв начин марките се рекламират сред хората, следващи едно или друго момиче, съответно се приобщават към нейния успех", смята още Скиортино.
Никой не знаеше за 28-годишната Клементина Десо до декември 2015-а, когато Christian Louboutin публикува на страницата си в Инстаграм видео, на което тя изпробва фирмен гланц за устни. След това Десо стана една от водещите манекенки с форми plus-size и привлече вниманието на обществеността.
Преди месец тя и още пет други момичета започнаха кампанията с хаштага #RunwayForAll. Те се опитват да привлекат вниманието към проблемите, с които се сблъскват пълните момичета по света. Според Клементина блогърите и брандовете най-после са раздбрали колко е важно да включат обикновени хора, а не професионални модели в своите рекламни кампании.
Източник: БГНЕС